Primele negocieri între sindicate şi conducerea CFR Marfă asupra disponibilizărilor au eşuat

Sindicatele de la CFR Marfă acuză conducerea societăţii că nu vrea să discute eventualitatea acordării unor plăţi compensatorii pentru cei 6.380 de angajaţi ce vor fi disponibilizaţi începând din luna martie 2010, a declarat marţi (12 ianuarie 2010), preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu, la sfârşitul primei runde de negocieri cu administraţia.

„Negociem de la ora 12,00 cu conducerea CFR Marfă şi dânşii refuză să înscrie în procesul verbal al discuţiei faptul că noi am solicitat plata unor salarii compensatorii. În acest caz, negocierile nu mai pot continua”, a precizat Măntescu. CFR Marfă a depus la Inspectoratul Teritorial al Muncii solicitarea de disponibilizare a circa 6.380 de angajaţi ai companiei, urmând ca din martie disponibilizările să fie efective.

„Am depus la ITM notificarea cu planul de disponibilizare, care prevede ca undeva în jurul datei de opt februarie să fie dat preavizul, iar de la 1 martie concedierile să fie efective”, a precizat luni, directorul general al CFR Marfă, Mihai Frăsinoi. CFR Marfă a trimis sindicatelor, în luna decembrie, o notificare prin care anunţa disponibilizarea a 6.380 de angajaţi ai societăţii, aceştia urmând să plece fără a primi plăţi compensatorii.

Potrivit procedurii, după cele 10 zile în care sindicatele trebuie să se pronunţe asupra măsurii şi după alte 30 de zile de preaviz, concedierile vor fi colective. Deocamdată, având în vedere că nu există un buget aprobat, Ministerul Muncii nu a trimis Ministerului Transporturilor un răspuns cu privire la solicitarea acestuia privind acordarea unor plăţi compensatorii.

În urma restructurării căii ferate, circa 11.000 de oameni ar putea fi disponibilizaţi, dintre care 1.370 de la CFR Călători, 1.000 de angajaţi ai CFR SA şi 8.500 de la CFR Marfă. De la începutul anului, alţi 4.700 de angajaţi din cele trei companii au fost pensionaţi. Societatea CFR Marfă este deţinută în totalitate de statul român, prin MTI, şi controlează, după ultimele date disponibile, 76 la sută din volumul total de marfă transportat în România pe calea ferată.

Citește și
1 Comentariu
  1. dany spune

    Acum e prea tarziu ,deja am ajuns la mana lor si nu stiu ce mai putem face .Avenit FMI, au trecut cu bine toate probele ,sa faca bine sa ne acorde salarii compensatorii sa plecam toti , sa ramana numai cei ce nu gandesc .Sa vedeti cand nu o sa mai putem sa ne platim datoriile catre banci ,ai trimitem la ei, ca ei neau dat adeverinte de salariat sa putem sa ne anprumutam , asa ca ei neau girat ,ei sa plateasca . Singura lor sansa sa scape de aceasta problema e sa ne dea bani gramada .si dupa aia dumnezeu cu mila

Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata