Profitul Metro a scăzut cu 15% în trimestrul doi din 2010

Profitul Metro AG, cel mai mare retailer din Germania, a scăzut neaşteptat în trimestrul doi din 2010, cu 15 la sută, întrucât compania a cheltuit mai mult pentru a elimina locuri de muncă, transmite Bloomberg.

Veniturile din Europa de Est au crescut, în perioada aprilie-iunie 2010, cu 6,1 la sută, datorită aprecierii faţă de euro a monedelor din regiune. Metro obţine aproximativ un sfert din venituri din Europa de Est, unde are magazine în 12 ţări.

În trimestrul doi din 2010, profitul net al companiei germane a scăzut la 44 milioane de euro (57,6 milioane de dolari) sau 13 cenţi pe acţiune, comparativ cu 52 de milioane de euro sau 16 de cenţi pe acţiune, în perioada similară din 2009. Analiştii estimau un profit net de 87 de milioane de euro.

Potrivit Bloomberg, vânzările Metro au crescut cu 2,4 la sută, la 15,7 miliarde de euro.

Profitul Metro a fost afectat de programul de restructurare Shape 2012, ce include reducerea a 17.000 de locuri de muncă, pentru a creşte profitul cu 1,5 miliarde de euro, în următorii patru ani. Compania va mai elimina încă 900 de locuri de muncă, sau şase la sută din forţa sa de muncă, la divizia Cash & Carry, după ce a concediat deja 1.000 de angajaţi.

Anul acesta Metro va cheltui 2,1 miliarde de euro pentru a deschide noi magazine, mai mult decât a planificat iniţial, respectiv 1,9 miliarde de euro.

Vânzările din Europa de Est au scăzut, în perioada aprilie-iunie 2010, cu 0,9 la sută, exprimat în moneda locală. Cele zece state din Europa de Est membre ale Uniunii Europene vor fi în continuare afectate de şomajul ridicat, a anunţat luna trecută Banca Mondială. Rata şomajului în regiune a urcat la aproximativ zece la sută în mai, faţă de o medie de 6,5 la sută în iunie 2008, conform datelor Băncii Mondiale.

Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume. Compania are aproximativ 300.000 de angajaţi şi operează peste 2.100 de magazine în 33 de ţări. Performanţa Metro Group se bazează pe forţa diviziilor sale de vânzări, care funcţionează în mod independent pe segmentul lor de piaţă: Metro/Makro Cash & Carry – liderul internaţional în cash & carry, hipermarketurile Real, Media Markt şi Saturn – lider de piaţă european în vânzarea en-detail de electronice şi magazinele Galeria Kaufhof.

Grupul Metro este prezent în România prin Metro Cash & Carry. Compania s-a lansat oficial în România în luna octombrie a anului 1996, prin deschiderea primului centru de distribuţie din Bucureşti.

În prezent, reţeaua de magazine Metro Cash & Carry numără 24 de centre de distribuţie.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata