Pui crescuţi şi hrăniţi ca la curte, puşi în vânzare de Agricola Bacău

Agricola Bacău şi-a îmbogăţit portofoliul de produse distribuite în unităţile sale comerciale din ţară, începând de miercuri (21 iulie 2010) cu o altă inovaţie – ‘Puiul fericit’- creată special pentru cei care vor să-şi aducă aminte de gustul, savoarea, consistenţa şi chiar culoarea puiului crescut şi hrănit ca la curte.

Fermele în care este produs ‘Puiul fericit’ au dimensiuni reduse, sunt situate într-o zonă izolată, cu vegetaţie bogată, de pădure, respectă tiparul adăposturilor tradiţionale în care puii au o densitate la sol foarte mică şi sunt amenajate astfel încât să permită ieşirea acestora în aer liber.
„Puiul fericit” este hrănit timp de 70 de zile după o reţetă în care porumbul reprezintă 80 la sută, proces ce asigură o calitate deosebită a cărnii, asemenea păsărilor crescute la curte.

„Suntem bucuroşi că, în urma eforturilor susţinute, reuşim astăzi să aducem pe masa clienţilor noştri din România un produs de foarte bună calitate, unic pe piaţa locală, garantat 100 la sută de Agricola Bacău. Am simţit oportunitatea abordării acestui segment de nişă cu un potenţial semnificativ de creştere în următorii ani, care se bazează pe interesul tot mai crescut al consumatorilor pentru o alimentaţie sănătoasă.

Estimăm că ‘Puiul Fericit’ va creşte vânzările de carcasă de pui cu cinci la sută, într-o primă fază’, a declarat, pentru Agerpres, Tatiana Cimpoeşu, vicepreşedinte Agricola Bacău.
Noul produs este disponibil sub formă de carcasă şi piese tranşate – pulpe cu os, piept dezosat, aripioare şi carne pentru ciorbiţă – în reţelele Carrefour, Real, Kaufland şi magazinele proprii Agricola Bacău.

Pe lângă modalitatea de creştere, ‘Puiul Fericit’ aduce pe piaţa locală de profil un atribut în premieră: fiecare pui din această categorie poate fi urmărit cu precizie după arborele său genealogic, prin implantarea unui inel (crotaliu) în pielea aripii la vârsta de o zi. Crotaliul va fi purtat pe întreg parcursul celor 70 de zile – perioada de creştere optimă – şi se va regăsi pe carcasa rezultată de la abatorizare.

„Prin folosirea acestui crotaliu, ca element de trasabilitate, Agricola Bacău garantează consumatorilor săi că fiecare pui este controlat ca descendenţă. Asigurăm astfel puiului o trasabilitate materială (spre deosebire de cea referitoare la lot) prin care ştim în orice moment din ce fermă provine fiecare pui, din care hală, de la care staţie de incubaţie, de la ce părinţi.
Practic, acest crotaliu este ca un certificat de naştere, ‘Puiul Fericit’ fiind singurul pui din România care are un astfel de ‘certificat'”, a precizat preşedintele Agricola Bacău, Grigore Horoi.

Costul acestui produs este mai mare decât acela al unei carcase obişnuite, deoarece creşterea sa necesită condiţii speciale: un mediu de viaţă cât mai aproape de cel natural, pornind de la o rasă specializată mult mai rezistentă la condiţiile mediului, o densitate redusă a puilor în adăpost, un furaj care se apropie de cel folosit în gospodăria ţărănească şi mult mai multă implicare umană care, pe fond, face diferenţa faţă de creşterea puilor în regim industrial.

„Intenţionăm să extindem pentru creşterea ‘Puiului Fericit’ parteneriatul cu mici fermieri care trebuie să îndeplinească obligatoriu aceleaşi condiţii de mediu prietenos şi grijă pentru lucrul bine făcut”, a adăugat Tatiana Cimpoeşu. Agricola Bacău, unul dintre cei mai mari producători de carne de pui din România şi principalul exportator din această categorie.

Este, de asemenea, singurul furnizor din România care oferă pieţei interne cele mai multe categorii de produse: carne de pui refrigerată şi congelată, în carcasă sau în piese tranşate, ambalată în atmosferă controlată (sistem BDF), tăviţă cu folie stretch sau pungă personalizată, preparate şi specialităţi din carne fierte afumate, salamuri crude uscate, semipreparate şi produse pregătite din carne şi vegetale, ouă şi praf de ouă.

Unul dintre cele mai importante atribute ale brandului Agricola Bacău este acela de inovator, în special în ce priveşte noi concepte de prezentare a produselor, fiind prima companie care a lansat în România sortimentele din carne de pui ambalate la tăviţă cu cryofilm, după care această metodă de ambalare a fost preluată şi de alţi jucători din piaţă, primul brand de carne de pui care şi-a asumat un demers de responsabilitate socială, lansând în anul 2006 conceptul Biosecurizat, fapt ce a condus, afirmă preşedintele Agricola Bacău, la „o creştere a încrederii populaţiei în carnea de pui autohtonă şi la sensibilizarea autorităţilor în scopul luării unor măsuri necesare în momente grele”.

Agricola Bacău a lansat în septembrie 2006 gama Sav Or – produse pre-gătite din carne de pui şi vegetale – care se adresează unui nou tip de public, cu un stil de viaţă modern.
În anul 2007, continuând inovaţiile în domeniul produselor proaspete şi sigure, Agricola Bacău a lansat prima linie de ambalare în atmosferă controlată (sistem BDF) din România, iar anul trecut Agricola Bacău a creat, în premieră, un produs inedit pe piaţa românească de carne,’Puiul familist’, ce se prezintă într-o formulă inovatoare de ambalare concepută ‘cu grijă şi din grijă faţă de consumatori şi familiile lor’.

În anul 2009, Agricola Bacău a înregistrat o creştere cantitativă a vânzărilor de carne de pui de 23 la sută, faţă de anul anterior, şi o creştere valorică de 30 la sută. Cumulat, în 2009, Agricola Bacău a avut o cotă de piaţă de 11 la sută, în creştere cu două procente faţă de 2008.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata