Recent, Autoritatea de reglementare a concurenţei din Regatul Unit a deschis o nouă investigaţie împotriva Google, urmărind rolul companiei pe piaţa de publicitate online, transmite CNBC.
Este de altfel, a doua anchetă antitrust majoră care vizează practicile publicitare ale Google în Marea Britanie.
La începutul acestui an, Autoritatea pentru Concurenţă şi Pieţe a lansat o investigaţie separată cu Uniunea Europeană asupra Google şi Meta, compania mamă a Facebook, din cauza temerilor că un pact din 2018 între cele două companii – cunoscut sub numele de ”Jedi Blue” – ar restrânge concurenţa în publicitatea digitală.
Astfel, CMA a declarat joi că evaluează dacă rolul Google în industria tehnologiei publicitare ar putea denatura concurenţa.
Gigantul internetului este un jucător dominant pe piaţa publicitară online. Google acţionează atât ca o platformă pe partea cererii, cât şi ca un schimb de anunţuri, care le permite agenţilor de publicitate să concureze pentru spaţiu publicitar pe site-urile editorilor, a spus CMA.
De asemenea, rulează servere de anunţuri care gestionează inventarul editorilor.
În acest sens, autorităţile de reglementare sunt îngrijorate că Google ar fi favorizat ilegal propriile servicii de schimb de anunţuri în detrimentul rivalilor.
CMA este, de asemenea, îngrijorată că Google a limitat compatibilitatea schimbului de anunţuri cu serverele de anunţuri terţe, pentru a îngreuna concurenţa serverelor de anunţuri concurente.
Aşadar, ”Slăbirea concurenţei în acest domeniu ar putea reduce veniturile din reclame ale editorilor, care ar putea fi forţaţi să compromită calitatea conţinutului lor pentru a reduce costurile sau pentru a-şi pune conţinutul în spatele paywall-urilor”, a declarat Andrea Coscelli, directorul general al CMA, într-un comunicat.