„Romstrade” SRL, firma de construcţii a boss-ului „Blue Air”, este asaltată de cereri de insolvenţă şi de executări silite

– Firma „Romstrade” SRL, la care Nelu Iordache, boss-ul de la Blue Air Transport Aerian SA, este administrator şi asociat majoritar, este pe punctul de a ocupa o mare parte din timpul judecătorilor de la Tribunalul Giurgiu, instanţă la care se judecă cererile de insolvenţă depuse de partenerii de afaceri

– Numai în perioada scursă din acest an, la instanţa respectivă au ajuns o mulţime de dosare în care se solicită declanşarea procedurii insolvenţei în cazul societăţii „Romstrade” SRL

– Situaţia ridică semne de întrebare, cu atât mai mult cu cât  „Romstrade” SRL este o societate privilegiată de Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi din România: în 2008, CNADR a emis Bilete la Ordin pentru „Romstrade” SRL în valoare de peste 80 de milioane de euro, pentru lucrări încă nefinalizate de către această firmă; cu alte cuvinte, banii i-au fost „pompaţi” în avans, în timp ce alţi constructori de drumuri aşteaptă luni (sau ani) de zile plăţile de la stat după predarea lucrărilor !

– În ultimele două luni, Judecătoria Giurgiu a admis „fără cale de atac” mai multe cereri de executare silită împotriva firmei lui Nelu Iordache

 

Societatea „Romstrade” SRL (cu sediul social în localitatea Adunaţii Copăceni din judeţul Giurgiu), la care Nelu Iordache este administrator şi asociat majoritar cu 76%, a devenit foarte cunoscută magistraţilor de la Tribunalul Giurgiu, instanţă pe rolul căreia se află o mulţime de solicitări de declanşare a procedurii de insolvenţă împotriva firmei în cauză.

Numai în luna iunie a acestui an au fost depuse cinci dosare de insolvenţă în ceea ce priveşte „Romstrade” SRL, analiza pe fond a acestora fiind amânată pentru la toamnă, după vacanţa judecătorească.

Printre creditorii care au apelat la instanţă pentru a-şi recupera banii de la „Romstrade” SRL se numără SC „Vectra Service” SRL, SC „Delamode” România SRL, SC „Haţegana Prod Impex” SRL, SC „Polisol Prodexim” SRL, SC „Top Transport” SRL, iar lista ar putea continua şi cu alte firme care au chemat în judecată „Romstrade” SRL, procesele aflându-se în diverse stadii.

„Romstrade” a obţinut finanţare de la „Credit Suisse”, pe baza Biletelor la Ordin „dăruite” de CNADR


După cum se recomandă pe site-ul propriu, „Romstrade” SRL – „constructorul român pentru drumuri europene” – a fost fondată în 1994 şi se prezintă ca un competitor reprezentativ în peisajul constructorilor din România. „Contractarea de lucrări în sistemul Parteneriatului Public Privat prin angajarea în finanţarea acestora a unor bănci europene prestigioase este un alt obiectiv al strategiei de dezvoltare pe termen lung a societăţii ROMSTRADE”, se mai arată pe site.

Pe marginea acestui subiect, ajungem la un punct sensibil atât pentru „Romstrade”, cât şi pentru Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi din România.

În 2008, CNADR a emis pentru „Romstrade” SRL Bilete la Ordin în valoare de 67.608.162,36 euro (aceasta era valoarea Biletelor la Ordin emise până în data de 9 iulie 2009, dar ulterior este posibil ca firma să fi beneficiat şi de alte asemenea instrumente de plată) pentru lucrări încă nefinalizate.

Anterior, în 2007, CNADR a emis şi alte Bilete la Ordin pentru „Romstrade”, în aceleaşi condiţii. Pentru că firma lui Nelu Iordache figura în Centrala Incidentelor de Plăţi cu refuzuri de peste 5 milioane de euro, nicio bancă românească nu-i mai acorda credite.

Cu sprijinul  „naşului” CNADR, „Romstrade” a apelat la „Credit Suisse” şi a obţinut o finanţare în valoare de 140 milioane euro. „Facilitatea (creditarea prin scontarea unor instrumente de plată – n.r.) are rolul de a asigura finanţarea «Romstrade», prin cumpărarea de bilete la ordin emise de cătredir Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) către «Romstrade» pentru plata lucrărilor de construcţie şi reparare de drumuri”, se arăta în comunicatele emise pe marginea acestui subiect de către companiile de consultanţă care se lăudau cu sprijinul oferit în obţinerea acestei finanţări. De aici se desprinde concluzia că „Romstrade” şi-a rezolvat problemele financiare pe baza Biletelor la Ordin emise de către CNADR.

Problemele pe care le are această firmă cu creditorii, însă, sugerează că sumele respective nu au fost suficiente, ori că Iordache are alte priorităţi decât plata obligaţiilor către partenerii de afaceri.

 

Numeroase cereri de executare silită a “Romstrade” SRL, aprobate în instanţă


„Romstrade” SRL ar putea încerca să explice solicitările de deschidere a insolvenţei asupra sa prin lipsa de înţelegere din partea furnizorilor, care, răutăcioşi, nu înţeleg că întreaga economie românească traversează o perioadă de criză şi că unele înţelegeri financiare nu pot fi onorate exact aşa cum scrie în contract. Sau pur şi simplu unele firme se apucă să solicite insolvenţa din senin, fără ca nimic să justifice un astfel de act…

În eventualitatea unor astfel de explicaţii, venim cu date suplimentare despre situaţia „Romstrade”, aşa cum reiese din sentinţele definitive pronunţate de Judecătoria Giurgiu.

În data de 16 iunie 2010, această instanţă a admis, fără cale de atac, cererea de executare silită a „Romstrade” SRL depusă de SC „Dito Group” SRL, ceea ce înseamnă că „Romstrade” a înregistrat o datorie către firma în cauză asupra căreia judecătorii nu au avut niciun dubiu.

La fel, la 8 iunie 2010, judecătorii au admis, fără cale de atac, şi executarea silită solicitată de către firma „Carb” SA. În 17 mai 2010, aceeaşi instanţă a admis, irevocabil, cererea de executare silită depusă de SC „Slag Processing Service” SA. „Povestea” se repetă în cazul solicitărilor depuse de SC „Redox Cab Supplies Com” SRL, SC „Miba Green Service” SRL, SC „Total Electric 99” SRL, SC „Stiuca Lili” SRL, iar lista ar putea continua, fără să mai facem vorbire şi de numeroasele somaţiile de plată aflate în derulare pe rolul instanţei…

Atitudine de… „mare om de afaceri” !


În iulie 2009, FINANCIARUL.ro a dezvaluit golănia prin care CNADR a „creditat” firma lui Nelu Iordache cu zeci de milioane de euro (detalii aici: “Golănie” în construcţii: statul a favorizat firma “Romstrade” pentru a obţine un credit de 140 milioane euro)

În urma publicării acestui articol, mai mulţi creditori s-au adresat redacţiei Financiarul.ro, dezvăluind cum au fost înşelaţi de „partenerul de afaceri” Nelu Iordache. „E groaznica deontologia profesionala a celor ce lucreaza sub Iordache, si chiar a acestui personaj, pe care nu-l cunosc personal, dar cu care am avut onoarea sa discut la telefon o singura data, cand l-am informat ca imi baga firma in faliment daca nu-mi face platile restante de 4 luni de zile, eu fiind obligat de statul roman sa-mi platesc tva-ul si altele… i-am spus omului pe cel mai elegant ton posibil ca lasa pe drumuri 90 de oameni, iar raspunsul extrem de politicos a fost ca i se rupe p*** de mine si angajatii mei. Daca am muncit moka, sa fie primit! Dupa care mi-a inchis tel. Nu imi doresc decat sa-l intalnesc o singura data fata in fata, sa vad personal ca i se rupe de mine si de oamenii mei”, scrie unul dintre creditorii lăsaţi cu „ochii în soare”.

Comentariile sunt de prisos… Totuşi, aşteptăm „comentarii” din partea Aeroportului Băneasa în ceea ce priveşte eventualele datorii ale firmelor lui Nelu Iordache („Blue Air – Transport Aerian” şi „Direct Aero Services”) şi modul în care acest aeroport aplică (discreţionar) regula „ai datorii mai vechi de 3 luni, esti oprit de la zbor”

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata