Directorul executiv al Air India a declarat că transportatorul se angajează în cel mai mare efort de redresare din istoria companiei aeriene, în timp ce a subliniat ambițiile de a transforma India în următorul mare centru de aviație, în urma unei comenzi uriașe pentru avioane noi.
Campbell Wilson a declarat că speră să readucă compania aeriană recent privatizată în „eșaloanele superioare” ale aviației globale ca parte a unei revizuiri de către noul proprietar Tata Sons.
Wilson a început să reconstruiască o companie aeriană care a sângerat 2,4 milioane de dolari pe zi, modernizează o flotă de avioane învechite și funcționează pe unele dintre cele mai vechi tehnologii informatice din industrie.
„Este cu siguranță cea mai mare redresare a aviației, cred, pe care o cunosc vreodată … Nu cred că s-a mai încercat așa ceva până acum”, a declarat Wilson pentru Financial Times.
Tata, grupul industrial care a achiziționat fostul transportator național deținut de stat după o ofertă de 2,4 miliarde de dolari în 2021, a început anul trecut un program de redresare de cinci ani cu numele de cod Vihaan.AI – derivat din sanscrită pentru „zorii unei noi ere” – care vizează transformarea mărcii după aproape 70 de ani în mâinile statului.
Luna trecută, compania aeriană și-a anunțat ambițiile globale cu o comandă de 470 de avioane de la Airbus și Boeing, una dintre cele mai mari achiziții de acest tip din istorie.
Compania aeriană recrutează personal și piloți și lansează servicii în speranța de a profita de economia și populația în creștere a Indiei – începând din acest an, cea mai mare din lume – și de diaspora, dintre care mulți zboară în India prin Golf.
Wilson a declarat că a planificat să tripleze numărul de pasageri și, în cele din urmă, să sfideze hub-urile aeroporturilor din Golf, inclusiv Dubai și Qatar, pentru traficul de escală.
Tata solicită, de asemenea, permisiunea de reglementare pentru a fuziona Vistara, compania sa aeriană comună cu Singapore Airlines, în Air India. Ca parte a fuziunii planificate, Singapore Airlines investește aproximativ 250 milioane de dolari în Air India, oferindu-i o participație de 25,1%.
Air India integrează, de asemenea, Air Asia Express și Air Asia India într-un singur transportator.
Wilson nu a fost în măsură să spună când transportatorul va deveni profitabil, dar a subliniat „atât de multe fructe cu potențial scăzut” pentru reduceri de costuri și creșterea veniturilor, inclusiv modernizarea funcțiilor de bază, cum ar fi programarea, contractele de combustibil și de asigurare și programul său de fidelizare a călătorilor.
El a declarat că compania aeriană a fost ultima din lume care a renunțat la un sistem vechi de rezervare și că, până la preluare, ultima dată a angajat pe cineva pentru a lucra în domeniul IT în 2007.
Noii proprietari ai Air India au început să investească masiv în IT – într-o afacere în care multe procese erau în trecut manuale – și să instaleze scaune noi și sisteme de bord în flota existentă uzată.
Wilson a declarat că nu a „dorit să vorbească de rău” despre liderii anteriori ai companiei aeriene, despre care a spus că au fost constrânși de birocrația proprietății publice.
„Ei au continuat să meargă. Au ținut-o în funcțiune suficient de mult timp pentru a fi cumpărată”.
Dar unii observatori internaționali s-au întrebat dacă o astfel de întoarcere este posibilă, având în vedere modul în care transportatorii indieni s-au luptat mult timp să concureze pe scena globală.
Directorul executiv al Ryanair, Michael O’Leary, un alt client important al Boeing, a pus la îndoială faptul că Air India „va lua vreodată toate aceste aeronave”.
„Istoria aviației indiene este boom, bust, boom, bust”, a declarat el pentru FT.
Sursa – www.ft.com