Compania Terran, unul dintre principalii jucători de pe piața sistemelor de învelitori pentru acoperiș din Europa de Est, a inaugurat în Câmpia Turzii, județul Cluj, o fabrică de țigle din beton, în urma unei investiții de circa 5 milioane de euro.
Fabrica din Câmpia Turzii este a patra unitate de producție deținută de Terran, alături de cele din Ungaria și Slovacia.
Prima fabrică Terran din România, construită pe un teren din cadrul fostei fabrici Industria Sârmei Câmpia Turzii, este complet automatizată și folosește cele mai moderne tehnologii de fabricație. Modelele de țigle din beton realizate aici sunt destinate pieței interne, în primă fază.
Cu o suprafață de aproximativ 2.500 metri pătrați și o platformă de depozitare de 1.5 hectare, fabrica are o capacitate de producție de 70 țigle/minut, cu o capacitate anuală de 10 milioane de bucăți.
Unitatea de producție are un proces tehnologic închis, prin care materiile prime ecologice sunt revalorificate în urma unui proces de reciclare.
„Suntem în România din 2005, iar vânzările foarte bune înregistrate, precum și mărimea pieței de aici au reprezentat factori decisivi pentru a construi o fabrică în România. Investiția a demarat în 2016, prin achiziționarea terenului, iar anul acesta în primăvară am început probele de producție. Anul viitor continuăm investițiile pentru a extinde capacitatea de producție, pentru două game în plus. Această investiție este un argument foarte serios pentru clienții Terran din România, că au făcut o alegere bună, iar garanția de 50 de ani acordată la țiglă este o garanție scrisă, asumată și verificată”, a declarat Gódi Attila, directorul general al Terran.
Terran a intrat pe piața din România în 2005 și comercializează ţigle din beton, respectiv toate accesoriile necesare pentru sistemul de învelitori pentru acoperiș.
Înființată în 1920, Terran se află de 90 de ani, de-a lungul a trei generaţii, în proprietatea familiei Dr. Mészáros Vilmos. Cu sediul central în Bóly, Ungaria, Terran are 4 unități de producție în Ungaria, Slovacia și România. Produsele sale sunt distribuite în nouă țări din Europa, cu vânzări de peste 55 de milioane de bucăți anual. Inovația continuă și calitatea durabilă sunt valorile companiei, atât în privinţa produselor cât şi la nivelul relaţiilor cu partenerii.