Acest nou showroom, denumit Tesla Center Pipera, este al doilea din capitala României, după Tesla Center Bucharest Splaiul Unirii, și se află pe șoseaua București Nord. În plus, în acest an, Tesla a deschis două pop-up store-uri în Timișoara și Cluj-Napoca.
Datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări arată că, în primele opt luni ale anului, compania a înmatriculat 1.913 vehicule noi în România.
Modelul cel mai popular a fost Model 3, cu 1.257 unități vândute, urmat de Model Y, cu 639 de unități. În contrast, alte modele ale companiei, precum Model S și Model X, au avut vânzări mai modeste, cu doar patru și respectiv treisprezece unități vândute în 2024.
Compania a venit în România în 2021
Înființată în România în 2021, Tesla Motors România SRL, cu sediul în București, a înregistrat o creștere remarcabilă. Vânzările de vehicule au început cu 223 unități în 2021, crescând la 1.020 unități în 2022 și ajungând la 3.213 unități în 2023. Această expansiune a fost însoțită de o creștere semnificativă a indicatorilor financiari.
Cifra de afaceri a crescut de la 72,62 milioane lei (aproximativ 14,76 milioane euro) în 2021, la 266,89 milioane lei (54,12 milioane euro) în 2022 și apoi la 932,30 milioane lei (188,47 milioane euro) în 2023.
În aceeași perioadă, profitul net a crescut de la 588.000 lei în 2021, la 3.363.102 lei în 2022 și a ajuns la 11.842.685 lei (aproximativ 2,39 milioane euro) în 2023. Astfel, cifra de afaceri a crescut de aproape 13 ori, iar profitul s-a înmulțit de peste 20 de ori între 2021 și 2023.