TSB a îndemnat guvernul să tragă la răspundere companiile de social media pentru fraudele online, după ce măsurile de compensare au fost abandonate într-o nouă strategie de fraudă din Marea Britanie.
Banca a declarat că mai mult de 80 la sută din toate fraudele de cumpărare, de investiții și de uzurpare a identității care îi afectează clienții săi au implicat escrocherii care au avut loc prin intermediul Facebook, WhatsApp și Instagram deținute de Meta.
Strategia guvernamentală privind frauda, publicată miercuri, a renunțat la planurile de a forța companiile de tehnologie să compenseze victimele escrocheriilor financiare online.
În schimb, miniștrii au anunțat planuri pentru o „cartă voluntară a fraudei online”, pe care guvernul a declarat că o va conveni cu companiile în această vară. Experții în fraudă au declarat că strategia nu a reușit să forțeze companiile de tehnologie să se așeze la masă.
„Companiile de social media trebuie să-și curețe urgent platformele pentru a proteja nenumărații oameni nevinovați care le folosesc serviciile”, a declarat Paul Davis, directorul de prevenire a fraudelor de la TSB. El a spus că companiilor de tehnologie ar trebui să li se ceară să suporte costul financiar al fraudei legate de activitatea pe platformele lor.
Lipsa măsurilor care vizează rețelele de socializare va slăbi prevederile privind frauda, potrivit criticilor care spun că cea mai mare parte a escrocheriilor sunt acum comise online.
Datele TSB se fac ecoul unor constatări similare ale Barclays UK, unde mai mult de trei sferturi dintre escrocherii își au originea pe platformele tehnologice. Action Fraud a raportat anterior că aproximativ 80% din toate cazurile pe care le-a gestionat au fost legate de fraude online.
Mai multe tipuri de fraudă au crescut rapid online. Frauda prin impostură, de exemplu, este cea în care un escroc pretinde că este un oficial de încredere pentru a obține acces la detalii personale. Frauda privind achizițiile implică listarea online a unor produse inexistente pentru vânzare.
Strategia de miercuri privind frauda a fost, de asemenea, atacată în legătură cu măsura în care a pus accentul pe noi instrumente de raportare, cum ar fi un înlocuitor pentru serviciul neperformant Action Fraud, mai degrabă decât pe măsuri preventive pentru a combate infracțiunea.
Nu vrem ca nimeni să cadă victimă acestor infractori, motiv pentru care platformele noastre au sisteme de blocare a escrocheriilor
Directorii executivi de la mai mulți creditori au indicat produsele deținute de Meta ca fiind vectori de fraudă. Banca digitală Starling a retras publicitatea de pe platformele Meta în decembrie 2021 din cauza îngrijorărilor că gigantul tehnologic a făcut prea puțin pentru a proteja consumatorii de fraudă.
Meta a spus: „Nu vrem ca nimeni să cadă victimă acestor infractori, motiv pentru care platformele noastre au sisteme pentru a bloca escrocheriile, agenții de publicitate din domeniul serviciilor financiare trebuie acum să fie autorizați de FCA și desfășurăm campanii de conștientizare a consumatorilor despre cum să identifice comportamentul fraudulos.”
Stop Scams UK, un grup susținut de 21 de bănci mari și grupuri de telecomunicații mari, inclusiv Meta, a declarat că evoluțiile nu au fost pe măsura unei „autorități unice pentru escrocherii” propuse de industria și grupurile de consumatori. Grupul a jucat un rol proeminent în lobby-ul companiilor de tehnologie pentru a aborda frauda.
„Este vorba despre coordonarea politicii ca răspuns la fraudă, legând lucruri precum legea privind confidențialitatea, reunind departamentele”, a declarat Simon Miller, director de politici la SSUK. El a mai spus că îmbunătățirea schimbului de date între companii ar ajuta la prevenirea fraudei.
Separat, proiectul de lege privind siguranța online care se deplasează prin Camera Lorzilor va impune o „obligație de diligență” asupra marilor platforme tehnologice pentru a proteja utilizatorii de fraudă și de alte conținuturi negative.
În prezent, o serie de creditori fac parte dintr-o schemă voluntară care oferă compensații, TSB angajându-se în 2019 să ramburseze oricare dintre cei peste 5 milioane de clienți ai săi care au fost victime ale fraudei online.
Sursa – www.ft.com