Vânzările Coca-Cola HBC au scăzut pe plan mondial, în urma declinului din Rusia, Polonia, România şi Italia

Coca-Cola HBC, al doilea producător de băuturi Coca Cola din afara SUA, a avertizat că tensiunile dintre Rusia și Ucraina vor crea dificultăți în acest an, în condițiile în care volumul vânzărilor a scăzut cu trei puncte procentuale în primul semestru, transmite Dow Jones Newswires.

Tensiunile geopolitice dintre Rusia și Ucraina au afectat vânzările din aceste state, dar livrările au scăzut și în Polonia, România, Cehia și Italia, aceasta din urmă intrând în recesiune în trimestrul doi din 2014. În schimb, vânzările au urcat pe piața nigeriană. ‘În timp ce Nigeria a revenit pe creștere în trimestrul doi din 2014, după un start lent la începutul anului, am înregistrat un declin al volumului vânzărilor în Rusia și o continuare a nivelului mai slab al vânzărilor în Ucraina și România’, se arată în comunicatul Coca-Cola HBC.

În trimestrul doi din 2014, profitul net a urcat cu 6%, la 135 milioane de euro (180 milioane de dolari), în timp ce veniturile au scăzut cu 5%, la 1,8 miliarde de euro.

Coca-Cola HBC, prezentă în 28 de state, a avertizat joi că ‘sunt din ce în ce mai multe dovezi că este puțin probabilă o îmbunătățire a condițiilor de tranzacționare în 2014’.

‘Deși estimările privind mediul macroeconomic au fost revizuite în creștere în unele state în care operează compania, nivelul șomajului rămâne ridicat și venitul disponibil rămâne redus. Mai mult, escaladarea situației geopolitice în Rusia și Ucraina afectează cheltuielile de consum în regiune’, se arată în declarația companiei. Rusia este cea mai mare piață a Coca-Cola HBC în funcție de volumul vânzărilor.

În 2013, Coca-Cola HBC, fosta Coca-Cola Hellenic, și-a mutat sediul fiscal din Grecia în Elveția și, de asemenea, a decis ca listarea principală a acțiunilor să se realizeze la Bursa de la Londra în ideea de a-și îmbunătăți accesul la piețele de capital.

În trimestrul doi din 2014, profitul operațional a urcat cu 8%, la 194 milioane de euro, în timp ce câștigul pe acțiune a crescut cu 9%, la 0,37 euro pe titlu.

‘Continuăm să adoptăm măsuri pentru a compensa condițiile comerciale dificile provocate de scăderea încrederii consumatorilor și fluctuațiile de curs valutar’, a arătat directorul general Dimitris Lois.

La Bursa de la Londra acțiunile Coca-Cola HBC au scăzut joi cu 3,6% la 1.325 penny.

Coca-Cola HBC se așteaptă ca fluctuațiile de curs valutar să anuleze între 80 și 90 milioane de euro din profitul înregistrat în anul fiscal 2014, dar cu zece milioane de euro mai puțin decât estima compania în mai, în urma măsurilor de reducere a costurilor.

Operațiunile Coca-Cola HBC acoperă 28 de țări, majoritatea din Europa, deservind peste 560 de milioane de oameni. Coca-Cola HBC România, membră a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria băuturilor non-alcoolice din România. Coca-Cola HBC România are sediul social în Voluntari și deține trei fabrici de îmbuteliere pe teritoriul țării, localizate în Ploiești, Timișoara și Vatra Dornei. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata