Acțiunile Macy’s Inc. au scăzut joi cu 9% în tranzacțiile de dinaintea pieței, după ce lanțul de magazine a înregistrat vânzări mai slabe decât se aștepta în primul trimestru fiscal și și-a redus previziunile pentru întregul an pentru a reflecta un consumator provocator.
Compania cu sediul în New York
M,
-3.69%
a înregistrat un venit net de 155 de milioane de dolari, sau 56 de cenți pe acțiune, pentru trimestrul până la 29 aprilie, în scădere de la 286 de milioane de dolari, sau 98 de cenți pe acțiune, în perioada anterioară. Profitul ajustat pe acțiune a fost, de asemenea, de 56 de cenți, peste consensul FactSet de 45 de cenți.
Vânzările au scăzut la 4,982 miliarde de dolari de la 5,348 miliarde de dolari, sub consensul FactSet de 5,014 miliarde de dolari. Vânzările din aceleași magazine au scăzut cu 7,2%, în timp ce FactSet se aștepta la o scădere de 5,5%.
„Am planificat anul presupunând că sănătatea economică a consumatorului va fi pusă la încercare, dar începând cu sfârșitul lunii martie, tendințele cererii au slăbit și mai mult în categoriile noastre discreționare”, a declarat directorul general Jeff Gennette într-o declarație.
Acesta a fost un refren comun în rândul comercianților cu amănuntul în acest sezon de câștiguri, deoarece consumatorii care se confruntă cu costuri mai mari pentru produsele esențiale, cum ar fi alimentele și gazele, se abțin de la achizițiile de produse neesențiale, îmbrăcămintea fiind deosebit de puternic afectată.
Vezi acum: Magazinele de îmbrăcăminte sunt marii pierzători în comerțul cu amănuntul în timp ce se confruntă cu consumatorii obosiți de inflație – și va fi mai rău
Macy’s a declarat că a acționat pentru a face față cererii slăbite și pentru a gestiona costurile și se așteaptă ca 200 milioane de dolari de economii suplimentare de costuri să fie realizate în anul fiscal 2023.
Citește: Nordstrom spune că magazinele Rack cu prețuri reduse ajută la atragerea de noi clienți, în timp ce cumpărătorii cu venituri ridicate rămân „rezistente
Compania și-a redus, de asemenea, orientarea pentru a reflecta „impactul macroeconomic anticipat asupra consumatorului”.
„Orientarea noastră revizuită reflectă reducerile suplimentare de lichidare pentru a aborda excesul de marfă sezonieră de primăvară în al doilea trimestru, împreună cu ajustări ale compoziției categoriilor și ale nivelurilor de inventar în a doua jumătate a anului”, a declarat Gennette.
Macy’s se așteaptă acum ca vânzările pentru întregul an să varieze între 22,8 miliarde de dolari și 23,2 miliarde de dolari, în scădere față de previziunile anterioare de 23,7 miliarde de dolari și 24,2 miliarde de dolari. Se așteaptă ca EPS ajustat să varieze de la 2,70 $ la 3,20 $, în scădere de la orientarea anterioară de 3,67 $ la 4,11 $.
Vânzările din aceleași magazine sunt așteptate să scadă cu 7,5% până la 6%, față de previziunile anterioare de scădere de 4% până la 2%.
Acțiunile au scăzut cu 34% până în prezent în acest an, în timp ce S&P 500
SPX,
-0.61%
a câștigat 9%.
A se vedea, de asemenea: Profitul și vânzările Hibbett scad sub estimări, deoarece cumpărătorii cumpără încălțăminte, dar evită îmbrăcămintea
Sursa – www.marketwatch.com