Echipa Fashion Days câștigă Liga Națională de Marketing

Timp de 4 săptămâni, 12 echipe au concurat în marketing afiliat și au generat peste 9.000 de vânzări în valoare de peste 350.000 de euro, în prima competiție din România dedicată marketingului pe echipe

 4 săptămâni, 12 echipe din 3 categorii de produse și o premieră în marketingul românesc: Liga Națională de Marketing, prima competiție de marketing pe echipe din România lansată de 2Performant, a ajuns la final după un maraton al afilierii. Câștigătoarea acestei competiții a elitelor marketingului este echipa Fashion Days, declarată Campioana Națională de Marketing. La finalul celor 4 săptămâni de competiție (5-30 aprilie), cele 12 echipe – Answear, Fashion Days, Otter și WeVelvet la categoria Fashion, Cărturești, Litera, Librex, Librăria Delfin la categoria Books și Farmec, BaseOne, BestValue și Esteto la categoria Beauty – au totalizat în cadrul campaniei 9.145 de vânzări prin afiliere, în valoare de 350.410 euro.

Cele 12 echipe au fost departajate în funcție de indici importanți din marketingul afiliat – număr de vânzări și indicele de vânzări, după o formulă clară prin care s-a calculat scorul pentru fiecare echipă: Scor Liga Națională de Marketing = 40% * Număr Vânzări + 60% * Index Vânzări.

Astfel, echipa câștigătoare a campaniei Liga Națională de Marketing, Fashion Days, a înregistrat la finalul celor 4 săptămâni de concurs un scor de 1.309 și un număr de 3.226 de vânzări, adjudecându-și titlul de Campioană Națională la Marketing. Pe locul al doilea în clasamentul final s-a situat echipa Esteto cu un scor de 591 și 1.463 de vânzări, iar pe locul al treilea echipa Librăria Delfin cu un scor de 419 și 1.035 de vânzări.

Distribuția vânzărilor pe cele 3 categorii

Totalul de 9.145 de vânzări cumulate de toate echipele concurente în Liga Națională de Marketing este distribuit pe fiecare categorie în parte, după cum urmează: categoria Fashion a totalizat 4.251 de vânzări, categoria Books 3.247, iar categoria Beauty 1.647. Rata de conversie medie pe durata campaniei (perioada 5-30 aprilie) este de 2,54%. Totodată, afiliații care au generat cel mai mare număr de vânzări per total, în fiecare categorie, sunt: Silvia Ibănescu, din echipa Fashion Days, categoria Fashion, cu 2.898 de vânzări, Simona Farcaș, din echipa Esteto, categoria Beauty, cu 608 vânzări și Ovidiu Golea, din echipa Librăria Delfin, categoria Books, cu 528 vânzări.

De asemenea, valoarea medie a coșului de cumpărături în cadrul campaniei a fost de 38,32 euro. În cadrul fiecărei categorii în parte, valoarea medie a coșului de cumpărături în perioada 5-30 aprilie a fost următoarea: în categoria produselor Fashion 56,16 euro, Books 20,28 euro, iar Beauty 27,84 euro. Valoarea medie a indicelui de vânzări în cadrul Ligii Naționale de Marketing, adică valoarea vânzărilor pentru fiecare euro investit în afiliere, este de 14,05 euro, un randament excelent pentru magazinele online.

În intervalul 5-30 aprilie, în cadrul Ligii Naționale de Marketing ziua cu cele mai multe vânzări a fost 23 aprilie, atunci când s-au realizat 619 vânzări în valoare de 17.520 euro.

 

Experiență unică și premii speciale

Timp de o lună, echipele formate din câte un brand manager al magazinului online și 7 afiliați de top din platforma 2Performant.com s-au întrecut pe terenul de joc al afilierii, în campanii ingenioase și au exersat spiritul de echipă mai mult ca oricând. Asemenea unor sportivi de performanță, cei mai buni jucători din comunitatea 2Performant au avut parte de o lună intensă, în care s-au cunoscut mai bine, au colaborat în echipă și au învățat unii de la ceilalți. După cum spune și Alain Gavriluțiu, Creative Director 2Performant și omul din spatele conceptului creativ Liga Națională de Marketing, această competiție a fost „conjunctura ideală pentru a încuraja spiritul de competiție al jucătorilor din piața de marketing digital. Consider că marketingul afiliat, prin componenta lui de performanță, atrage oameni cu o gândire similară sportivilor de top și, de aceea, cred că pentru a-i valorifica la maximum, trebuie să ținem cont de ceea ce îi motivează cel mai tare: o competiție transparentă, bazată pe rezultate, în care pot vedea unde se situează în raport cu ceilalți, pot colabora cu alți afiliați cu alte specializări și își pot îmbunătăți performanța participând la un scop comun. Felul în care s-au raportat participanții la Ligă, la competiție nu face decât să mă încurajeze să îi apreciez și mai mult pentru mentalitatea, atitudinea, dedicarea și colaborarea pe care le-au suprapus peste know-how-ul pe care deja îl aveau.”

La rândul ei, Daniela Pîrlogea, Affiliate Manager Fashion Days, managerul echipei câștigătoare din Liga Națională de Marketing, subliniază importanța colaborării eficiente din interiorul echipei: „Mă bucur foarte mult că am reușit să câștigăm Liga Națională de Marketing în această formulă. Cred cu tărie că implicarea și efortul fiecărui membru al echipei s-au văzut pe parcursul întregii competiții. Cu siguranță a contat foarte mult că afiliații pe care i-am avut alături în echipă au dorit să se implice și-au luat în serios participarea la competiție. Am folosit în principal mesageria internă din platformă pentru a comunica, feed-urile de produse și bannerele. Le mulțumesc din nou pe această cale că au ales să participe în echipa Fashion Days. A trecut foarte repede luna, au fost și emoții, ne-am întrebat constant ce putem face mai bine, dar câștigarea competiției ne arată că suntem pe drumul cel bun. Mai ales că întotdeauna e loc de mai bine”, spune aceasta.

Și pentru afiliații intrați în competiție, Liga Națională de Marketing a fost o noutate, deși cei mai mulți dintre ei au deja o vastă experiență în digital. Lucrul în echipă și colaborarea permanentă cu brand managerul echipei au reprezentat un exercițiu intens în afiliere, cu rezultate care se vor vedea și de acum înainte, după încheierea competiției. „Liga a fost ceva inedit pentru mine, cel puțin de când m-am apucat de afiliere. Pe lângă competiția în sine, cred că a creat legături între advertiseri și afiliați, dar și între afiliați. Ideea de echipă deschide noi oportunități și cred că pe viitor vom începe proiecte comune, cel puțin la nivel de afiliați. Și dacă mă gândesc la beneficii, la noile perspective pe care le-am descoperit în cadrul competiției, sunt sigur că acestea se vor vedea mai mult în vânzări de acum încolo”, este de părere Daniel Sfredel, afiliat în echipa Litera. La rândul său, Ovidiu Golea, afiliat în echipa Librăria Delfin, crede că experiența Liga Națională de Marketing „a fost foarte interesantă, am avut oportunitatea de a colabora cu alți afiliați, am văzut statistici în timp real și cred că s-a potrivit excelent, cel puțin pentru mine, care sunt un mare fan al competițiilor cu clasament. Sper să vină și sezonul al doilea și să ne vedem acolo.”

Pe lângă premiile în bani acordate echipei câștigătoare și afiliaților care au generat performanță în cifre, Liga Națională de Marketing a premiat și o serie de comportamente și valori care reprezintă spiritul comunității 2Performant, precum: perseverență (Janette Andrei, Digital Marketing Manager BestValue), curaj (Firuța Tocileanu, Brand Manager Librăria Delfin), încrederea oferită echipei (Octavian Jomir, fondator Esteto.ro), transparență în competiție (Lucian Ionescu și Cosmin Terteci, afiliați în echipa Esteto.ro), nivelul de implicare (Nicoleta Pandelea, Social Media Specialist Editura Litera), strategia aplicată (Daniel Sfredel, afiliat în echipa Litera), cunoștințele oferite (Octavian Jomir, fondator Esteto.ro), automotivare (Răzvan Pepelea, afiliat în echipa Answear), constanță (întreaga echipă Esteto), precum și cel mai popular jucător (Denis Milosav, afiliat în echipa WeVelvet).

Liga Națională de Marketing, prima competiție dedicată specialiștilor în digital din România, a fost lansată de 2Performant, liderul pieței de marketing afiliat de la noi din țară și companie de tehnologie listată la BVB (simbol 2P) într-un context definitoriu pentru jucătorii din e-commerce, industrie puternic accelerată de pandemie. Direct conectat la comerțul online, marketingul afiliat și-a dovedit relevanța ca instrument de vânzări în anul ce a trecut, când prin intermediul 2Performant au fost realizate peste 1 milion de vânzări pentru magazinele online, cu 28% mai mult ca anul trecut, acestea atingând o valoare de peste 50 de milioane de euro. În același timp, peste 3.400 de afiliați au câștigat 3,4 milioane de euro din comisioane prin intermediul 2Performant, cu 26,8% mai mult ca în 2019.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata