În Bucureşti, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a efectuat o acțiune de verificare care a vizat mai mulți operatori economici din Sectorul 1 al Capitalei.
În cadrul unor controale, în centrul comercial Promenada din Sectorul 1 al Capitalei,Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a întreprins în cursul zilei de luni, 20 iunie, o acțiune de verificare a modului în care sunt respectate drepturile consumatorilor de către operatorii economici.
Astfel, în total, 46 de operatori economici au fost controlați de comisarii CRPC București-Ilfov. Totodată, ANPC menționează că au fost descoperite mai multe nereguli, ulterior fiind aplicate amenzi care depășesc suma de 200.000 de lei.
Amenzi de peste 200.000 de lei la mall-ul Promenada din București
În cadrul aceleişi acţiuni, alți operatori economici au primit avertismente, în timp ce în cazul altora a fost dispusă măsura complementară a opririi temporare a prestării de servicii pentru 11 comercianţi.
În ceea ce privește neregulile descoperite de comisarii CRPC București-Ilfov, potrivit unui comunicat transmis de ANPC, printre acestea se numără comercializarea unor produse alimentare cu data limita de consum depașită, dar și utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător.
În plus, în anumite bucătării au fost descoperite ustensile deteriorate, dar și o veselă cu grad ridicat de uzură. ANPC a mai constatat și comercializarea unor produse nealimentare cu deficiențe de etichetare și fără certificate de garanție.
Ce nereguli au descoperit comisarii ANPC?
În precizările sale, „Printre abaterile de la legislația specifică protecției consumatorilor se numără comercializarea unor produse alimentare cu data limita de consum depașită, utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător, utilizarea unor materii prime fără etichete cu elemente de identificare și caracterizare, depozitarea produselor alimentare direct pe pavement, utilizarea în bucătărie a unor ustensile deteriorare, veselă cu grad ridicat de uzură, lipsa informării, în lista meniu, asupra riscurilor previzibile reprezentate de ingredientele cu potențial alergen, lipsa informării consumatorilor cu privire la produsele ce provin din produse congelate, nerespectarea regimului de temperatură reglementat în lege pentru păstrarea produselor alimentare, comercializarea unor produse nealimentare cu deficiențe de etichetare și fără certificate de garanție, echipamente de joacă rupte/deteriorate, inadvertențe între prețul de la raft al produselor/serviciilor și cel de la casa de marcat, comercializarea unor produse posibil contrafacute care poartă numele unor branduri cunoscute, utilizarea echipamentului incomplete, pentru angajați, în spațiul de lucru”, arată sursa citată.
Aşadar, ANPC menționează că verificările operatorilor comerciali din mall-ul Promenada din București continuă și la momentul actual.