Proporția elevilor din învățământul secundar din Uniunea europeană care studiază cel puțin două limbi străine a atins aproape 60% în anul 2014, conform datelor publicate recent de Eurostat. Cele mai ridicate procente se regăsesc în luxemburg (100%), Finlanda (98,5%), Italia (98,4%), Estonia (96,3%) și românia (95,6%).
Disparități semnificative între statele membre
În contrast cu aceste țări, un număr redus de elevi din ungaria (6,3%), Irlanda (7,9%) și Austria (9,5%) studiau cel puțin două limbi străine.
Statistici generale la nivelul Uniunii Europene
La nivelul UE, aproape 18 milioane de elevi din ciclul secundar au studiat o limbă străină în 2014. Dintre aceștia, aproximativ 11 milioane au ales să studieze cel puțin două limbi străine.Limba engleză domină acest peisaj educațional fiind studiată de peste 17 milioane de tineri (97,3%). Alte limbi populare includ franceza cu circa 5 milioane de elevi (33,7%), germana cu aproximativ 3 milioane de elevi (23,1%) și spaniola cu circa 2 milioane de studenți(13,1%).
Situația specifică din România
În România se observă o tendință similară; limba engleză este cea mai frecvent aleasă limbă strară printre cei aproximativ 790.000 de elevi din ciclul secundar—99.4% dintre aceștia studiind-o—urmată îndeaproape de franceză care este predată la un procentaj de 84.6%. De asemenea,
franceza se aflã pe locul doi ca popularitate în șapte state membre ale UE.
Limbile germane și rusești în educație
Limba germanã este predată tuturor elevilor din Luxemburg și ocupã locul doi ca popularitate in alte opt state membre precum Danemarca(73.6%), Polonia(69%) si Slovacia(55.2%). În țările baltice precum Lituania(66.7%), Estonia(64.7%) si Letonia(60.4%), dar și Bulgaria(17.9), rusa reprezintã a doua cea mai popularã limbã strǎinǎ.
(Agenția NaționalĂde PresĂ AGERPRES)