Încep Evaluările Naționale pentru Elevii din Clasele Primare
Evaluarea Națională pentru clasa a VI-a debutează luni, 23 mai, cu proba la Limba română și comunicare, conform calendarului stabilit de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice.
Programul Evaluărilor pentru Clasele Inferioare
Următoarea probă va fi cea de Matematică și științe, programată pentru 24 mai. De asemenea, elevii de clasa a IV-a vor susține evaluările pe parcursul săptămânii următoare: Limba română pe 30 mai, Matematică pe 31 mai și Limba maternă pe 2 iunie.
elevii din clasa a II-a vor încheia seria evaluărilor cu proba la Limba română scris pe 6 iunie, urmată de citire în data de 7 iunie. Aceștia vor susține apoi testele la Limba română pentru minorități naționale (scris/citit) tot pe 7 iunie, Matematică pe 8 iunie și Limbile materne (scris) pe 9 iunie respectiv (citit) pe 10 iunie.
subiecte Elaborate cu Rigorozitate
Subiectele testelor sunt concepute de Centrul Național de Evaluare și Examinare. Acestea sunt formulate clar și precis, respectând programele școlare actuale.
Conform declarațiilor Ministerului Educației: „Pentru clasa a IV-a, formatul testelor va fi similar celor internaționale destinate elevilor între 10-12 ani.” La clasa a II-a responsabilitatea administrării testelor revine cadrelor didactice care predau învățământ primar. În schimb, la clasele a IV-a și VI-a evaluarea va fi supervizată de un alt cadru didactic decât cel care predă materia respectivă.
Organizarea Sesiunilor de Evaluare
Saloanele unde se desfășoară evaluările sunt cele utilizate zilnic în activitatea educațională. Acestea vor fi pregătite corespunzător prin eliminarea materialelor didactice ce ar putea influența elevii.Timpul alocat fiecărui test este diferit:
- 30 minute pentru clasele II,
- 60 minute atât pentru clasele IV cât și VI.
Evaluarea lucrărilor se face intern prin cadre didactice ale unităților respective sau prin nominalizarea unor profesori din alte școli dacă este necesar. Președintele comisiei are obligația să organizeze sesiuni informative înaintea procesului evaluativ.Fiecare lucrare este corectată de două cadre didactice conform baremelor incluse în Caietul cadrului didactic.
Utilizarea Rezultatelor Obținute
Rezultatele obținute nu se consemnează în catalogul claselor; acestea sunt folosite exclusiv la nivel instituțional pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor şi informarea părinților despre progresul acestora.