Compania germană de îmbrăcăminte sportivă Adidas și-a ridicat vineri perspectivele de vânzări în 2021, declarând că se așteaptă la o cerere puternică pentru noi produse, în ciuda blocărilor în curs de desfășurare în Europa, provocărilor lanțului de aprovizionare și tensiunilor politice.
Adidas a declarat că se așteaptă acum ca vânzările să crească la o rată procentuală ridicată pentru adolescenți în 2021, comparativ cu prognozele pe care le-a dat în martie pentru o creștere de la o rată medie spre înaltă a adolescenților, cu un salt de aproximativ 50% așteptat în al doilea trimestru.
Acțiunile Adidas au crescut cu 3,2% în comerțul înainte de piață la brokeraj Lang & Schwarz.
Mărci, printre care Adidas și rivalii Nike și Puma, s-au confruntat cu atacuri online în China în martie pentru declarații despre aprovizionarea cu bumbac din Xinjiang, după rapoarte de abuzuri ale drepturilor omului împotriva musulmanilor uiguri.
Adidas nu a menționat în mod direct această problemă, dincolo de faptul că noua sa perspectivă a luat în considerare situația geo-politică. Cu toate acestea, a spus că a văzut vânzările crescând cu 156% în China în primul trimestru, la un an după ce pandemia a lovit acolo.
Puma a declarat luna trecută că se așteaptă ca reacția consumatorilor împotriva mărcilor occidentale din China și aglomerația din porturi să-și atingă vânzările, deși a dat o perspectivă optimistă pentru 2021 după un prim trimestru puternic.
Adidas a declarat că vânzările din primul trimestru au crescut cu 20% la 5,268 miliarde de euro (6,35 miliarde de dolari), înaintea consensului mediu al analistilor pentru 5 miliarde de euro, în timp ce venitul net din operațiunile continue a crescut la 502 milioane de euro.
Compania a rămas la prognozele sale pentru 2021, venitul net din operațiunile continue să crească între 1,25 miliarde și 1,45 miliarde de euro.