Air Sarko One

Noul avion prezidenţial va decola la toamnă. Investiţiile pentru achiziţionarea şi recondiţionarea aparatului, cumpărat la mâna a doua, au stârnit o amplă polemică în presă. Ceea ce este sigur însă este că Nicolas Sarkozy va avea propriul său Air Sarko One după imaginea lui Air Force One al preşedintelui SUA, Barack Obama.

Un Airbus 330 cumpărat la mâna a doua, complet reechipat, cu o autonomie de până la 12.000 de kilometri, care zboară fără să se realimenteze de la Paris la Tokio, sau de la Lima la Yakarta. Preţul? 156 de milioane de euro, notează marţi ziarul El Periodico.
O sumă care va fi acoperită din vânzarea – estimată la 60 de milioane de euro – a două avioane A-319 folosite în prezent pentru deplasările oficiale şi care au fost cumpărate noi, în epoca coabitării preşedintelui Jacques Chirac cu premierul socialist, Lionel Jospin.

Cu unul din el se deplasează în mod obişnuit Sarkozy, dar autonomia de zbor este limitată la 7.000 de kilometri şi de multe ori când preşedintele trebuie să plece în Japonia sau Noua Caledonie trebuie să facă două escale dintre care una obligatorie în Siberia.
Decizia a fost luată de Sarkozy la puţin timp după venirea sa la preşedinţie în 2007 iar lucrările de recondiţionare a aparatului A-330-200, cumpărat de la Air Caraibe, cu 45.000 ore de zbor la activ, s-au prelungit 15 luni.

Primele zboruri de probă s-au făcut la începutul lui iulie şi de atunci s-a declanşat polemica privind cerinţele preşedintelui. Palatul Elysee a fost nevoit să dezmintă că avionul ar fi dotat cu o cadă de baie şi un cuptor pentru pizza, cum remarcaseră unele ziare, care apoi revenit spunând că s-a renunţat la ele, doar din motive logistice.
În orice caz, avionul va avea o cameră cu pat dublu, o baie cu duş, un birou, o sală de operaţii şi o sală de conferinţe cu o masă pentru 11 persoane. Capacitatea a fost redusă de la 324 de pasageri la 60. Un avion VIP, pe care presa sarcastică nu a ezitat să-l boteze ‘Air Bling-Bling One’.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata