Livrările Airbus în 2014 au atins un nivel record, a afirmat, marți, o sursă de la constructorul european de aeronave, transmite Reuters.
Airbus Group și-a depășit anul trecut recordul din 2013, de 626 de avioane livrate, dar va rămâne, probabil, în urma rivalei americane Boeing.
În 2013, Airbus a obținut un număr record de comenzi — 1.503 — dar a întârziat cu livrările. Un purtător de cuvânt al Airbus a refuzat să comenteze datele privind comenzile și livrările înaintea conferinței de presă din 13 ianuarie.
Obiectivul Airbus este să obțină ‘aproximativ același nivel’ al comenzilor ca în 2013.
În ceea ce privește compania Boeing, ținta acesteia este să livreze între 715 și 725 de avioane, urmând să se mențină înaintea Airbus pentru al treilea an consecutiv, după ce a rezolvat problemele legate de întârzierea livrării modelului 787 Dreamliner.
Recent, Airbus Group și-a îmbunătățit estimările privind numărul noilor avioane vândute la nivel mondial în următorii 20 de ani, pe fondul majorării comenzilor pentru modelele cu un consum mai redus de combustibil, dar și al creșterii numărului de călătorii cu avionul.
Directorul de vânzări de la Airbus, John Leahy, a prognozat că traficul aerian ar urma să urce cu 4,7% în ritm anual în următorii 20 de ani. Aceasta înseamnă că, până în 2033, producătorii vor trebui să livreze 31.400 de noi avioane de pasageri cu peste 100 de locuri și avioane de marfă. Ținând cont de noile avioane, cu o valoare de 4.600 de miliarde de dolari, precum și de retragerea din activitate a aproximativ 12.400 de aparate vechi, flota mondială de avioane va crește de la 18.500 în prezent la 37.500 de aparate în 2033.
Cea mai mare parte din noile avioane, aproximativ 70%, vor fi avioane monoculoar, precum A 320 și Boeing 737. Airbus estimează că 22.000 de astfel de aparate vor fi livrate în următorii 20 de ani, față de 25.680 de aparate de acest fel cât estimează rivalul american Boeing. În plus, cererea venită din China și India va face ca 37% din noile avioane să fie livrate companiilor din Asia-Pacific, însă Europa, cu 22%, și SUA, cu 21%, vor rămâne clienți importanți. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)