Avionul Solar Impulse 2: O Călătorie Inedită în Jurul Lumii Fără Combustibil
Zborul istoric al echipajului elvețian
Avionul solar Impulse 2 (SI2) se pregătește să efectueze un tur global, având ca obiectiv utilizarea exclusivă a energiei solare, fără a consuma combustibil. Bertrand Piccard și Andre Borschberg, co-fondatorii și piloții acestui proiect inovator, au anunțat marți strategia de zbor din capitala Emiratelor Arabe Unite. Decolarea este programată pentru sfârșitul lunii februarie sau începutul lunii martie.
Tehnologie avansată pentru o misiune ambițioasă
Impulsat de patru motoare electrice și acoperit cu panouri solare, SI2 va putea zbura timp de zile și nopți consecutive. Această inițiativă reprezintă culminarea unui proiect dezvoltat pe parcursul ultimilor doisprezece ani, care își propune să demonstreze viabilitatea tehnologiilor energetice regenerabile.
„Scopul nostru este să arătăm că soluțiile energetice nepoluante permit realizarea unor lucruri considerate imposibile. Oricine poate aplica aceste principii în viața cotidiană pentru a proteja resursele naturale ale planetei”, a declarat Piccard într-o conferință organizată de Masdar, o companie dedicată energiei regenerabile din Abu Dhabi.
Provocări pe parcursul călătoriei
Pe durata celor cinci luni de zbor planificate, echipajul va parcurge aproximativ 35.000 km în 25 de zile efective de zbor la viteze cuprinse între 50 și 100 km/h. O provocare majoră va fi traversarea Oceanelor Pacific și Atlantic fără oprire timp de cinci zile și cinci nopți.
Realizări anterioare ale echipei
Fondatorii proiectului au demonstrat fezabilitatea conceptului lor prin primul zbor intercontinental fără carburant realizat în 2012 între Elveția și Maroc la bordul Solar Impulse 1. În anul următor, aceștia au traversat Statele Unite cu același scop.
Noul prototip beneficiază de tehnologii îmbunătățite care reduc consumul energetic comparativ cu modelul anterior. Este dotat cu patru motoare electrice ce dezvoltă fiecare câte 17,5 CP și este alimentat prin intermediul a peste 17.000 celule solare montate pe aripi. De asemenea, avionul dispune de o baterie litiu-ion cu o greutate totală de 633 kg care permite stocarea energiei generate ziua pentru utilizarea nocturnă.
(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)