Bicicletele de marfă nepoluante și eficiente din punct de vedere spațiu ar putea reduce kilometrajul viitor al furgonetei în centrul Londrei cu aproape o cincime, a spus persoana responsabilă cu promovarea ciclismului în capitală, îndemnând companiile să adopte un viitor mai prietenos cu mediul.
Will Norman, comisarul pentru ciclism și mers pe jos al capitalei Marii Britanii, a vorbit în timp ce primăria Londrei și Transport for London implementează primul plan de acțiune pentru biciclete cargo al unei autorități locale britanice.
Politica, publicată pe 31 martie, urmărește să încurajeze adoptarea bicicletelor pentru a opri creșterea rapidă a congestionării și a poluării de la dube. Bicicletele de marfă, care pot avea două, trei sau patru roți, au de obicei cutii de marfă mari și folosesc energie electrică pentru a ajuta călărețul.
Norman a subliniat modelele „interesante” prezentate în raport, care calculează că o trecere la bicicletele cargo ar putea reduce kilometrajul furgonetei în centrul Londrei în 2030 cu până la 17%. Traficul cu autoutilitare în Greater London a crescut cu 18% în cei cinci ani până în 2019, potrivit statisticilor Departamentului pentru Transport, iar modul a scăzut mult mai puțin decât alte forme de transport în timpul pandemiei de coronavirus.
Un transfer de trafic de la dube motorizate la biciclete alimentate cu pedale și electricitate a făcut parte din traseul Londrei pentru atingerea emisiilor nete de carbon zero până în 2030, a spus Norman. A fost, de asemenea, cheia pentru combaterea congestiei.
Avocații susțin că aproximativ un sfert din încărcăturile transportate în camionete ușoare în prezent ar putea fi transferate pe biciclete cargo, care pot suporta încărcături de până la aproximativ 250 kg. Operatorii spun că vehiculele sunt mai rapide și mai flexibile în orașele aglomerate decât furgonetele care consumă spațiu.
„Este un lucru bun pentru toată lumea”, a spus Norman.
Administrația locală a capitalei și-a elaborat planul, a adăugat Norman, pentru a se asigura că schimbarea s-a desfășurat cât mai bine posibil.
„Trebuie să ne asigurăm că potențialul este pe deplin realizat, că facem acest lucru într-un mod coordonat”, a spus el.
Planul de acțiune spune că planificatorii locali ar trebui să acorde prioritate rezervării terenurilor pentru noduri precum cel operat de Zedify, un operator de biciclete cargo din Cambridge, în Hoxton, la nord-est de City of London. Amplasamentul, într-un subsol sub un bloc înalt, are un depozit pentru triciclete grele care transportă marfă și biciclete de marfă cu două roți mai ușoare.
Vans livrează transporturi mari de mărfuri pe care Zedify le distribuie în numele unor clienți precum Zara, retailerul de modă și Grubby, un brand de truse de masă vegane. Călăreții apoi ies în vânt din hub transportând mărfuri către destinatarii lor finali.
Rob King, directorul executiv al Zedify, a spus că sistemele logistice trebuie regândite pentru a se asigura că bicicletele cargo își ating întregul potențial. Comercianții cu amănuntul și companiile de logistică operează în general din depozite mari de la periferia orașelor.
„Trebuie să veniți cu un sistem de afaceri complet nou pentru ca acesta să funcționeze la scară”, a spus King despre bicicletele cargo.
Zedify operează un hub în Hoxton, într-un subsol sub un bloc înalt © Anna Gordon/FT
Site-urile pentru depozite sunt rare, dar sunt esențiale pentru a se asigura că companii precum Zedify pot captura mai multă piață pentru livrări de volum mare, a spus King. Zedify operează deja în nouă orașe din Marea Britanie și intenționează să opereze în cele din urmă în aproape toate orașele din Marea Britanie cu peste 100.000 de locuitori.
„Este un pic un eșec al pieței”, a spus King despre disponibilitatea hub-urilor. „În mod normal, într-o zonă urbană densă precum Londra, un bloc de apartamente va oferi unui dezvoltator un profit mai bun decât un centru logistic.”
King a subliniat câteva alte probleme, în special provocările de finanțare a bicicletelor cargo, care pot costa 8.000 de lire sterline fiecare. Multe instituții financiare se feresc de implicare.
Dincolo de distribuție, Aaron Fleming-Saheed, fondatorul Cycling Sparks, un antreprenor în domeniul electricității, a spus că meseriașii au fost dispuși să folosească biciclete cargo, deoarece le cerea să se gândească la a face locuri de muncă într-un mod nou.
„Este o flexibilitate de bază, simplă”, a spus Fleming-Saheed despre modul în care funcționa afacerea sa. „Asta este ceea ce mulți oameni simt că nu au timp să facă.”
Aaron Fleming-Saheed a spus că meseriașii au fost descurajați să folosească biciclete cargo, deoarece le cerea să se gândească la lucrul într-un mod nou © Anna Gordon/FT
Norman a spus că, pe lângă eforturile pentru dezvoltarea de noi hub-uri de livrare, primăria și TfL au elaborat standarde pentru proiectarea hub-ului și pentru instruirea și siguranța motocicliților.
„Știm că există provocări, motiv pentru care am lansat planul”, a spus Norman.
Hina Bokhari, un membru liberal-democrat al Adunării de la Londra, a spus că Norman ar trebui să meargă mai departe. În calitate de membru al comitetului economic al adunării, Bokhari a contribuit la scrierea unui raport prin care se recomandă ca, înainte de viitoarea extindere a zonei cu emisii ultra scăzute din Londra, primarul ar trebui să înființeze un fond de 100 de milioane de lire sterline pentru a încuraja companiile să abandoneze camionete și să le înlocuiască cu biciclete cargo. Recomandarea nu a fost preluată.
„Pentru ca noi să ajungem la zero net până în 2030, trebuie să punem bani în spatele acestor strategii”, a spus Bokhari.
Între timp, Fleming-Saheed a insistat că afacerea sa are deja un potențial semnificativ de a crește dincolo de personalul actual, cu un lucrător cu normă întreagă și doi cu normă parțială alături de fondator.
„Există o piață aici și, în esență, este un loc foarte interesant în care să fii în acest moment”, a spus el. „Am ambiții mari.”
După ce și-a început afacerea în 2017, ajungând la locații cu o bicicletă normală, mecanică, Fleming-Saheed a cumpărat pentru prima dată o bicicletă cargo în 2019. În prezent, afacerea operează cinci biciclete e-cargo Urban Arrow.
„Orice afacere nouă care începe acum trebuie să aibă mediul în fruntea agendei sale”, a spus Fleming-Saheed. „Lucrurile pur și simplu nu pot merge așa cum au fost făcute înainte.”
Sursa – www.ft.com