Bayerische Motoren Werke AG (BMW) a extins luni parteneriatul cu Brilliance China Automotive Holdings până în 2028, o decizie care, susțin analiștii, va ajuta ambele companii să-și continue expansiunea pe cea mai mare piață auto din lume, transmit Bloomberg și Reuters.
Reprezentanții BMW și Brilliance China Automotive au refuzat să dea detalii privind extinderea contractului dintre cele două companii.
Producătorul auto german colaborează cu Brilliance din 2003 și fabrică câteva modele în uzinele companiei chineze.
‘Parteneriatul solid și vizibilitatea pe termen lung sunt foarte importante pentru a menține poziția BMW în China‘, se arată într-o analiză a companiei ISI Group.
În pofida încetinirii creșterii economice în 2013, vânzările auto în China au crescut cu 15,7%, la 17,9 milioane de vehicule de pasageri, conform datelor publicate de Asociația Producătorilor Auto din China (CAAM).
Pentru acest an, BMW are ca obiectiv vânzarea a cel puțin două milioane de vehicule pe piața chineză, după nivelul record de 1,96 milioane de mașini livrate anul trecut. Din cele 1,96 milioane mașini BMW și Mini vândute în 2013, 20% au fost livrate în China.
Extinderea companiei germane în China vine pe fondul performanțelor mai slabe din Europa, care anul trecut a reprezentat 44% din vânzările grupului german.
BMW și-a menținut în mai poziția de lider mondial al vânzărilor de automobile de lux, datorită cererii pentru sedanuri 5-Series și SUV-uri X5, care au ajutat compania să-și depășească rivalele Audi și Mercedes-Benz.
Luna trecută, BMW a înregistrat o creștere a vânzărilor de 10%, la 153.023 vehicule, în timp ce Mercedes-Benz, brandul de mașini de lux al producătorului auto german Daimler AG, a înregistrat un avans al vânzărilor de 10,4%, la nivelul record de 134.031 vehicule, iar Audi, divizie a Volkswagen AG, a anunțat o expansiune a livrărilor de 10,8% în mai, la 152.000 unități.
‘Grupul BMW a continuat să înregistreze vânzări record în mai, fiind în grafic pentru a livra anul acesta peste două milioane de vehicule’, a declarat șeful diviziei de vânzări și marketing a companiei germane, Ian Robertson. Potrivit acestuia, cererea în SUA arată o creștere solidă, iar Asia continuă să înregistreze vânzări ridicate.
Luna trecută, BMW estima că piața auto chineză va deveni cea mai mare din lume pentru vehiculele electrice datorită construirii stațiilor de reîncărcare și a angajamentului Guvernului de a reduce poluarea prin promovarea automobilelor ecologice. BMW se alătură astfel producătorilor auto care aduc în China vehicule electrice, cum ar fi Volkswagen AG, Daimler AG și Tesla Motors Inc.
China va îndeplini acest obiectiv în maxim cinci ani, a declarat în mai șeful diviziei BMW din China, Karsten Engel, la un eveniment desfășurat la Shanghai care marchează începutul colaborării dintre firma germană și autoritățile municipale. Acestea s-au angajat să construiască stații de reîncărcare în fostul spațiu al Expoziției Mondiale, una din cele 46 de zone în care proprietarii vehiculelor electrice își pot alimenta mașinile.
‘Ne așteptăm ca piața chineză să devină cea mai mare din lume pentru vehiculele electrice în câțiva ani. Deoarece noi oferim stații de reîncărcare, există mașini care vor intra pe această piață. Vom veni cu ale noastre dar sunt binevenite și altele’, a afirmat Karsten Engel.
Stațiile de reîncărcare pot fi folosite și de alte companii, nu numai de BMW, iar compania se așteaptă să înceapă în septembrie vânzarea modelelor electrice i3 și i8 în China, a anunțat Engel.
Investițiile făcute la fabricile din China vor permite BMW să-și majoreze capacitatea de producție în statul asiatic la 400.000 de mașini, de la 300.000 în 2013.
BMW mizează pe noile modele care vor fi lansate în acest an, printre care se numără vehiculul electric i3 și noua generație de Mini, pentru a face față concurenței venite din partea rivalilor Audi și Mercedes-Benz. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)