Competiție acerbă pentru preluarea operațiunilor Carrefour în Asia de Sud-Est
Retaileri internaționali își manifestă interesul pentru activele grupului francez
Marii retaileri din Marea Britanie și Japonia, alături de operatorii locali, sunt implicați într-o competiție intensă pentru achiziționarea activelor Carrefour din Asia de Sud-Est, conform unui articol publicat pe 2 septembrie 2010 în ‘Financial Times’.
Tesco și alții în cursa pentru magazinele Carrefour
Printre cei zece licitatori care vizează cele 61 de magazine Carrefour din Malaezia, Singapore și Thailanda se numără grupul britanic Tesco, clasat pe locul trei la nivel mondial după Wal-Mart și Carrefour. De asemenea, compania Dairy Farm din Singapore și retailerul francez Casino sunt printre candidații interesați. În contrast, gigantul american Wal-Mart nu pare să aibă planuri de extindere în această regiune.
Interes japonez: Aeon caută oportunități
Conform publicației nipone ‘Nikkei’, grupul Aeon din Japonia își manifestă interesul față de preluarea operațiunilor Carrefour în Asia de Sud-Est ca parte a strategiei sale de compensare a declinului pe piața internă. Aeon a achiziționat anterior divizia Carrefour din Japonia în 2005.
Strategia globală a Carrefour: focus pe piețele mari
‘Financial Times’ subliniază că grupul Carrefour nu are intenția să se retragă complet din Asia, menținându-se activ pe piețele chinezească (care reprezintă 70% dintre magazinele sale asiatice), precum și în Indonezia și Taiwan. În ultimii ani, compania s-a retras însă din piețe precum Japonia și Coreea de Sud pentru a se concentra asupra unor regiuni cu un potențial mai mare de creștere economică.
Carrefour este lider european al retailului alimentar și ocupant al locului doi la nivel mondial după Wal-Mart Stores Inc., având o rețea extinsă ce include 15.500 de unități comerciale în 32 de țări. În România, grupul este principal jucător pe segmentul hipermarketurilor cu un total de 22 astfel de locații.