Majoritatea utilizatorilor de Internet își doresc să-și protejeze datele personale
Studiu Kaspersky: 82% dintre utilizatori încearcă să elimine informațiile private online
Un studiu recent realizat de kaspersky, publicat marți, relevă că 82% dintre utilizatorii de Internet la nivel global au încercat să elimine informații personale de pe site-uri web și rețele sociale. Cu toate acestea, mai mult de o treime dintre aceștia (37%) nu știu cum să procedeze în acest sens.
Preocupări legate de confidențialitate
Raportul intitulat „Defending digital privacy: taking personal protection to the next level” subliniază că preocupările consumatorilor nu se limitează doar la datele lor personale, ci se extind și asupra informațiilor celor dragi. Aproximativ 24% dintre respondenți au declarat că detalii despre ei sau familia lor au fost făcute publice fără consimțământul lor.
Măsuri pentru protecția datelor
Studiul arată că 43% din utilizatori iau măsuri suplimentare pentru a-și proteja informațiile în timpul navigării pe internet. Aceștia sunt preocupați atât de atacurile cibernetice (41%), cât și de accesul altor persoane la dispozitivele lor (37%). De asemenea, un sfert din respondenți (21%) s-au arătat îngrijorați cu privire la colectarea datelor personale prin aplicațiile mobile.
recomandări pentru o amprentă digitală sigură
Marina Titova, responsabila cu marketingul produselor destinate consumatorilor la Kaspersky, a explicat importanța gestionării corecte a datelor personale. „Este esențial să fim conștienți cu cine împărțim informațiile noastre și cum pot fi acestea folosite”, a afirmat Titova. Ea subliniază că orice detaliu postat online poate rămâne accesibil mult timp dacă nu sunt luate măsurile necesare pentru protejarea acestuia.Kaspersky recomandă utilizatorilor să păstreze o listă actualizată a conturilor online și sugerează folosirea instrumentului „Privacy Checker” pentru ajustarea setărilor de confidențialitate pe rețelele sociale.
Soluții disponibile în Europa
Pentru europeni care doresc să recupereze controlul asupra datelor publicate fără permisiune, Kaspersky oferă serviciul Undatify. Acesta facilitează contactarea organizațiilor care stochează datele personale ale utilizatorului pentru ștergerea sau partajarea acestora conform reglementarilor GDPR.
Kaspersky este o companie globală specializată în securitate cibernetică fondată în 1997, având peste 400 milioane de clienți individuali și aproximativ 270.000 companii protejate prin tehnologiile sale avansate.