Modelul Cindy Bruna pozează în fața fotografilor în afara spectacolului Giambattista Valli din Paris, purtând o rochie Giambattista Valli.
„Oamenii vor să vadă oameni reali pe stradă. Nu vor să vadă doar o ținută curată pe Instagram”, spune Double Vanilla, un vlogger de stradă pseudonim care le cere străinilor să-și detalieze aspectul.
Ea convinge femeile cu toc bine (și unii bărbați) din New York, Milano, Paris și Miami să încetinească și să-și spună ținutele – identificând totul, de la ochelarii de soare Mango până la pantofii Chanel și toate brățările Cartier dintre ele – pe scurt. videoclipurile pe care le postează celor aproape 1 milion de urmăritori ai săi de pe YouTube, Instagram și TikTok.
De asemenea, ea le scoate la prețuri. Într-o excursie recentă în capitala Franței, ea a intervievat un turist cu ochelari de soare întunecați și păr uscat cu ochelari de soare Tom Ford, o geantă Dior și pantofi sport Chanel. În jurul gâtului ei avea trei brățări Van Cleef & Arpels; la încheietura ei, trei brățări de aur și o brățară cu diamante de la aceeași maison. Pe măsură ce a verificat numele fiecărei etichete, a apărut un preț, de la 350 de dolari pentru ochelari de soare la 78.000 de dolari pentru brățări. Această ținută de plimbare prin Paris cu fiica mea s-a ridicat la 152.000 de dolari.
„Oamenii sunt întotdeauna interesați să vadă cât cheltuiesc alți oameni pentru hainele lor”, spune Double Vanilla. „Videoclipurile cu preț sunt de obicei cele mai populare.”
Timp de aproape două decenii, street style-ul s-a referit la un domeniu al fotografiei preocupat de captarea imaginilor unor urbaniști stilați care își desfășoară activitatea – mai ales în capitalele modei din New York, Londra, Milano și Paris și mai ales în timpul săptămânilor modei. Este un gen familiar pentru aproape oricine are un smartphone.
Dar, pe măsură ce casele de modă au valorificat stilul de stradă ca instrument de branding, îmbrăcând (și uneori plătind) spectatorii pentru a-și îmbrăca look-uri din cap până în picioare, acesta a trecut de la originile sale fotojurnalistice în marketing.
Ca răspuns, a apărut un nou val de creatori de conținut cu scopul de a documenta ceea ce poartă oamenii „adevărați” – adesea în afara sistemului săptămânii modei.
Fotografii au documentat ce aleg oamenii să poarte în public, cel puțin de când Jacques Henri Lartigue a capturat trecători grațioși pe Avenue des Acacias din Paris în anii 1910. Introducerea handheld-ului Leica în anii ’20 i-a făcut pe fotografi mai agili. Când fotograful Bill Cunningham a început să meargă cu bicicleta în sus și în josul Manhattan-ului pentru a face fotografii pentru New York Times în anii ’70, fotografia de stradă era un gen consacrat.
Stilul de stradă, așa cum îl știm noi, a explodat online la mijlocul anilor 20, când fotografi-slash-bloggeri precum Scott Schuman, Tommy Ton, Phil Oh și Garance Doré au început să documenteze ce purtau stiliștii, cumpărătorii și editorii pentru a participa la prezentările de modă, ceea ce prea mult. a publicului a fost mult mai interesant decât ceea ce s-a întâmplat pe piste.
„La început, a fost foarte liniște. Pot fi cinci sau 10 fotografi, maxim, în afara unui spectacol. Uneori, doar unul”, spune Ton, un fotograf cu voce blândă devenit director de creație, al cărui blog de street style, Jak & Jil, a fost printre primii care au câștigat urmăritori după lansarea sa în 2005. „Am fost doar fascinat să văd ce purtau oamenii din interiorul modei. la spectacole. Părea un glamour mult mai accesibil decât covorul roșu.”
Lumina reflectoarelor lor a impulsionat profilurile figurilor din industrie aflate anterior în culise și au deschis calea pentru economia influențelor. În special la săptămânile modei din Milano și Paris, „este foarte mult marketing de influență, în care același grup de oameni este invitat la fiecare spectacol și vezi că acești oameni se schimbă de mai multe ori pe zi pentru a veni la spectacole purtând ținute sponsorizate”, spune Ton. Când este angajat să filmeze oaspeții la spectacole importante, el primește pachete de presă care detaliază piesele pe care oaspeții de seamă le vor purta înainte de sosire.
„Ei vor să împuști anumiți oameni care poartă această geantă sau poartă acea ținută”, spune el. „De aceea, mulți fotografi care s-au inspirat de ideea autenticității în stilul stradal nu prea le place să filmeze acele spectacole.”
Scena de stil stradal din 2023 generează imagini la fel de elegante și adiacente campaniei ca orice produs de mărcile înseși. Faptul că aceste imagini tinde să fie lustruite, planificate și desfășurate în serviciul unui brand nu o face cu nimic mai puțin frumoasă, când este așa. Dar „cu siguranță nu este atât de organic ca înainte”, recunoaște Ton.
Din ce în ce mai mult, stilul de stradă „adevărat” este ceva ce fotografii și creatorii de conținut caută departe de spectacole. Ei se retrag de la portretul perfect, lucios al celor din interiorul modei și spre ceva mai incluziv și mai real.
În New York, Maurice Kamara caută tipuri elegante din centrul orașului pentru The People Gallery, influentul său TikTok și contul de Instagram (895.000 de urmăritori cumulați). De la lansare, Kamara, care lucrează într-un butic de lux din Soho, i-a intervievat pe toată lumea, de la Naomi Campbell până la turiști bine transformați, despre mesele lor preferate, semnele zodiacale și sfaturile lor de stil.
Spectatorii doresc să vadă conținut care să pară autentic și care se poate identifica, așa că aproape că își pot imagina că sunt persoana din videoclip
La Londra, fotograful și directorul de creație William Wright documentează subculturile și oamenii din Londra „care au o relație unică cu hainele lor” pentru Street Flash, proiectul său Instagram devenit zin. „Caut spontaneitatea și șansa mai degrabă decât ceva în care acea interacțiune este mai formalizată”, spune el.
La Paris, Instagramerul anonim din spatele Parisiens din Paris evidențiază stilul stradal de zi cu zi. Fotografiile ei cu femei fără nume care se plimbă prin stațiile de metrou, parcuri și supermarșuri ale orașului – purtând adesea blugi tăiați, botine și sacouri supradimensionate – au atras 825.000 de urmăritori și au inspirat conturi imitatoare în Londra și Berlin.
„TikTok a influențat cu siguranță vibe-ul general al conținutului”, spune Abbie Roden, fondatorul Roden, o agenție de marketing și conținut, cu sediul în Londra. „Instagram a fost „perfect, perfect, perfect” pentru o vreme, iar apoi TikTok a mutat accentul pe a fi real – momentele din culise. Spectatorii doresc să vadă conținut care să pară autentic și care se poate identifica, astfel încât aproape să își imagineze că sunt persoana din videoclip. Este logic ca creatorii de stil stradal să oglindească asta.”
Pionierii săptămânii modei street style nu sunt orbi la evoluția mediumului lor. „Mulți fotografi sunt speriați de creșterea conținutului video și de faptul că la asta par să răspundă oamenii acum”, spune Ton, menționând că admira în special The People Gallery.
„Dar de câte ori sunt întrebat: „Crezi că stilul stradal este la apogeu? Crezi că s-a terminat?’, eu zic: ‘Nu, desigur că nu.’ Concluzia este că oamenii vor să știe ce poartă oamenii. Moda este un mediu vizual și va exista întotdeauna un loc pentru asta.”
În timpul spectacolelor de couture din ianuarie, el a împărtășit o fotografie pe fluxul său de Instagram cu o femeie în vârstă care se plimbă printr-o zonă de lumină aurie. În legendă a inclus hashtag-ul #realstreetstyle. „Nu era îmbrăcată pentru a merge la o prezentare de modă și nici măcar nu era conștientă că este fotografiată. Era doar o franțuzoaică obișnuită, cu stil, care trecea încet strada, iar lumina era frumoasă”, spune el. „Încă ador stilul de stradă al prezentărilor de modă, dar, în același timp, îmi plac și acele momente în care vezi ceva diferit și mai autentic.”
Sursa – www.ft.com