Volkswagen (VW) se pregătește să comunice detalii despre repararea sistemelor de emisii care au fost utilizate pentru a manipula testele, în contextul în care vânzările vehiculelor cu motoare diesel afectate sunt suspendate în tot mai multe țări europene, conform informațiilor furnizate de Bloomberg și Reuters.
Retragerea vehiculelor din circulație
State precum Spania, Elveția, Italia, Olanda și Belgia au decis să retragă de pe piață automobilele VW dotate cu software-ul ce permitea manipularea testelor de emisii. În același timp, autoritățile din Suedia analizează posibilitatea deschiderii unei investigații legate de un potențial caz de corupție. Volkswagen va informa curând clienții despre modalitățile prin care vor fi remediate vehiculele deja vândute.
Impactul asupra cotei de piață
‘Cota lor de piață va scădea o perioadă, poate până la unu — doi ani’, a declarat analistul Richard Gane de la Vendigital Ltd.
Planurile companiei pentru reparații
Într-o declarație recentă, Volkswagen a anunțat că are intenția să repare aproximativ 11 milioane de vehicule echipate cu motoare diesel afectate. Costurile estimate pentru aceste reparații depășesc 6,5 miliarde dolari și includ cinci milioane mașini VW, 2,1 milioane Audi, 1,2 milioane Skoda și 1,8 milioane vehicule comerciale ușoare.
Colaborarea internațională în investigarea scandalului
Un reprezentant al Ministerului Transporturilor din Germania a confirmat că autoritățile germane colaborează cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA (EPA) în legătură cu manipulările testelor efectuate la Volkswagen.
Noul leadership al companiei
Matthias Mueller, noul director general al Volkswagen, a declarat că marca VW va deveni ‘la fel de independentă’ ca diviziile sale premium Audi și Porsche. Mueller consideră că această restructurare este esențială pentru modernizarea grupului auto german.
Contextul scandalului emisiilor
Grupul Volkswagen se confruntă cu un scandal major după ce a recunoscut că aproximativ 11 milioane dintre automobilele sale vândute global (inclusiv 2.8 milioane în Germania) erau echipate cu un software destinat falsificării rezultatelor testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Această situație l-a determinat pe fostul director general Martin Winterkorn să demisioneze; el fiind succedat acum de Matthias Muller.(Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)