În prezent, milioane de oameni folosesc în fiecare zi asistenul vocal Amazon pentru comenzi uzuale, cum ar fi „redaţi muzică” sau „setaţi temporizatorul la 11 minute pentru paste”. În schimb, la spitalul metodist din Houston, acelaşi asistent primeşte comanda: „Începeţi operaţia”, potrivit Financial Times.
Astfel, în domeniul medical a devenit uzuală folosirea unui asistent vocal bazat pe tehnologia Amazon, similară cu cea a Alexei. Comenzile încep să parcurgă etape vitale în operaţie, permiţând chirurgului să confirme verbal când a făcut anumite acţiuni, cum ar fi administrarea anesteziei.
În acest sens, „Îmi folosesc vocea pentru a completa operaţiile, astfel încât nu există niciun pas care să fie omis”, spune dr. Nicholas Desai, chirurg şi ofiţer şef de informaţii medicale la Houston Methodist. „Odată ce activitatea a fost finalizată, asistentul o înregistrează în baza de date. În situaţia în care ar putea interveni o problemă, acesta o va notifica imediat”.
În cabinetele medicului, tehnologia Amazon ascultă cu atenţie – desigur, cu acordul prealabil al pacientului – pentru detalii care pot fi adăugate la dosarele medicale şi analizate pentru opţiuni de tratament mai eficiente.
„Asistentul vocal ascultă şi colaborează cu mine, gestionând astfel îngrijirea pacientului”, spune Desai, numindu-l „a doua pereche de urechi”.
În contextul medical, acest sistem reprezintă doar o parte din planurile Amazon de a deveni la fel de omniprezent în domeniul sănătăţii precum în alte domenii, producând instrumentele şi platformele care stau la baza unei industrii pe punctul unei modernizări cruciale.
Aşadar, Amazon, despre care se credea a fi un gigant adormit în domeniul sănătăţii, se trezeşte în cele din urmă. Compania este în curs de a dezvălui o serie de servicii medicale orientate către consumatori, cum ar fi o farmacie online. În acelaşi timp, firma lucrează la dezvoltarea unui nou sistem de operare pentru îngrijire care variază de la gestionarea dosarelor medicale la a prezice când o persoană se poate îmbolnăvi.