Reţeaua de socializare Facebook, fondată în 2004 de către Mark Zuckerberg în timp ce studia la Universitatea Harward, a ajuns la 500 milioane de membri – echivalentul conectării cu opt la sută din populaţia lumii, scrie cotidianul britanic Daily Telegraph în ediţia sa de miercuri.
Cifra vine la doar cinci luni după ce reţeaua socială anunţase logarea utilizatorului cu numărul 400 de milioane. Ritmul creşterii numărului de membri s-a accentuat rapid, de la doar 150 de milioane de utilizatori înregistraţi în ianuarie 2009.
Pentru a marca jumătate de miliard de utilizatori, reţeaua a lansat o nouă aplicaţie intitulată ‘Facebook Stories’, un site în interiorul Facebook, care încurajează utilizatorii să îşi împărtăşească experienţele pe care le-au avut cu reţeaua.
Povestirile, limitate la 420 de caractere, (acelaşi număr de caractere permis pentru o actualizare a status-ului de Facebook), vor fi apoi sortate în funcţie de locaţie şi de temă. Reţeaua are în prezent aproximativ 26 de milioane de utilizatori în Marea Britanie, reprezentând peste o treime din populaţia totală a ţării.
Luna trecută, Zuckerberg, fondatorul şi directorul executiv al reţelei, a declarat în cadrul Cannes Lions International Advertising Festival că este ‘aproape cerť că reţeaua va ajunge la un miliard de utilizatori.
Zuckerberg a afirmat totodată că Facebook mai are doar patru ţări de cucerit: Rusia, Japonia, China şi Coreea, unde în prezent reţeaua nu se află în pe primul loc în preferinţele utilizatorilor.
Potrivit cotidianului britanic, ‘Social Network’, un film despre ascensiunea Facebook urmează să fie lansat în Marea Britanie în octombrie 2010, cu moto-ul: ‘Nu ajungi la 500 de milioane de prieteni fără a-ţi face câţiva duşmani’.
Reţeaua de socializare s-a confruntat recent cu critici venite atât din partea Comisiei Europene cât şi a utilizatorilor, cu privire la setările sale de confidenţialitate prea complicate, din cauza cărora utilizatorii au făcut în necunoşinţă de cauză publice informaţii personale.
Preocupările legate de confidenţialitate au fost atât de mari, încât 60% dintre cei 1.588 de utilizatorii Facebook chestionaţi de Sophos, o organizaţie de siguranţă pe Internet, în luna mai, au declarat că iau în considerare ştergerea conturilor făcute pe site-ul de socializare.
Alţi 16% au declarat că şi-au şters deja contul de Facebook, deoarece şi-au dat seama că nu pot controla datele postate, în timp ce un sfert au precizat că nu vor renunţa la cont. Ulterior, Facebook a cedat presiunilor şi a prezentat o serie de modificări la setările sale de confidenţialitate.