Firmele din Uniunea Europeană refuză livrările în Marea Britanie datorită modificărilor fiscale Brexit

Unii comercianți online din Europa au declarat că nu vor mai livra în Marea Britanie din cauza modificărilor fiscale care au intrat în vigoare de la 1 ianuarie.

Firma de piese de biciclete Dutch Bike Bits a declarat că își va expedia produsele în toate țările din lume, cu excepția Regatului Unit.

„Suntem forțați de politica britanică să nu mai avem de-a face cu clienții britanici”, a spus aceasta pe site-ul său.

O altă firmă, cu sediul în Belgia, Beer On Web, a spus că acum evită Marea Britanie „din cauza noilor măsuri Brexit”.

Companiile sunt supărate pentru că acum se confruntă cu costuri mai mari și birocrație crescută pentru a se conforma autorităților fiscale din Marea Britanie.

Cu toate acestea, nu este clar câți au făcut pasul drastic de a refuza comenzile din Marea Britanie.

În același timp, companiile internaționale de transport maritim, inclusiv Federal Express și TNT, au declarat că percep taxe suplimentare pentru transporturile dintre Marea Britanie și Uniunea Europeană.

Ei au spus că acest lucru reflectă investiția sporită pe care au trebuit să o facă în adaptarea sistemelor lor pentru a face față Brexitului.
TVA-ul este acum colectat la vânzare, mai degrabă decât la punctul de import.

Aceasta înseamnă, în esență, că se așteaptă ca vânzătorii cu amănuntul din străinătate care trimit bunuri în Marea Britanie să se înregistreze pentru TVA-ul din Marea Britanie și să o contabilizeze la HM Venituri și Vamă dacă valoarea vânzării este mai mică de 150 Euro (135 Lire).

Un purtător de cuvânt al guvernului a declarat: „Noul model TVA asigură că bunurile din țările Uniunea Europeană și din afara Uniunii Europene sunt tratate în același mod și că întreprinderile britanice nu sunt dezavantajate de concurența din importurile fără TVA.”

„Noul sistem abordează, de asemenea, problema vânzătorilor din străinătate care nu plătesc suma corectă de TVA pentru vânzările de bunuri aflate deja în Marea Britanie la punctul de vânzare, ridicând anual o sumă de 300 milioane de Lire Sterline.”

„Multe companii din UE care vând în prezent bunuri clienților din Marea Britanie se vor înregistra deja pentru TVA în Regatul Unit în conformitate cu normele existente, iar HM Venituri și Vamă lucrează foarte strâns cu cei care trebuie să se asigure că pot respecta modificările.”
Alte firme și-au exprimat speranța că interdicția lor de a exporta către Marea Britanie s-ar putea dovedi temporară.

Scandinavian Outdoor, care are sediul în Finlanda și vinde îmbrăcăminte și echipamente de exterior, a postat un mesaj pe pagina sa de pornire spunând: „Fără livrare în Marea Britanie, chiar acum”.

Într-un mesaj suplimentar care explica decizia sa, acesta spunea: „Din cauza Brexitului, am închis temporar magazinul nostru pentru clienții din Marea Britanie. Comenzile vor fi posibile de îndată ce înregistrarea noastră cu TVA-ul din Regatul Unit și procesul global de vânzare către Regatul Unit va fi rezolvat „.

Între timp, compania de poștă și transport TNT a declarat că impune acum o suprataxă de 4,31 de Lire Sterline pentru toate transporturile dintre Marea Britanie și UE.

TNT este acum deținut de Federal Express, care și-a „actualizat” taxele, a declarat un purtător de cuvânt al celor două companii.

„FedEx / TNT a făcut investiții foarte mari pentru a ne ajusta sistemele, procesele, resursele și soluțiile orientate către clienți pentru a asigura disponibilitatea schimbării de la 1 ianuarie 2021”, a adăugat purtătorul de cuvânt.

„Pentru a reflecta aceste investiții și costul mare al vămuirii, majorăm tarifele de transport pentru transporturile din Regatul Unit în Uniunea Europeană și din Uniune Europeană în Regatul Unit”.

Rivalii DHL și UPS au luat, de asemenea, măsuri similare.

Sursa: BBC
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata