Comisia Federală pentru Comerț încearcă să interzică Meta, compania mamă a Facebook și Instagram, să monetizeze datele copiilor și să limiteze și mai mult utilizarea tehnologiei de recunoaștere facială.
Propunerea FTC de miercuri a solicitat o interdicție generală privind capacitatea Meta de a comercializa datele pe care le colectează de la utilizatorii cu vârsta de 18 ani sau mai tineri, inclusiv prin intermediul produselor de realitate virtuală. Aceasta vine ca răspuns la ceea ce FTC a pretins a fi încălcări ale unui ordin emis în 2020 în urma scandalului de date Cambridge Analytica.
„Facebook a încălcat în mod repetat promisiunile sale de confidențialitate”, a declarat Samuel Levine, directorul biroului de protecție a consumatorilor din cadrul FTC, într-o declarație. „Nepăsarea companiei a pus în pericol utilizatorii tineri, iar Facebook trebuie să răspundă pentru eșecurile sale”.
Ordinul a cerut Meta să plătească o penalitate de 5 miliarde de dolari și să finalizeze o revizuire a confidențialității tuturor produselor noi sau modificate. Dar FTC a declarat miercuri că un evaluator independent „a identificat mai multe lacune și deficiențe” în programul de confidențialitate al companiei.
Aceasta a acuzat Meta de inducerea în eroare a părinților cu privire la măsura în care puteau controla pe cine contactează copiii lor pe aplicația Messenger Kids și de prezentarea eronată a „accesului pe care l-a oferit unor dezvoltatori de aplicații la datele private ale utilizatorilor”.
Măsurile propuse s-ar aplica Facebook și altor servicii, inclusiv WhatsApp, Instagram și Oculus. FTC încearcă, de asemenea, să extindă restricțiile privind utilizarea de către Meta a tehnologiei de recunoaștere facială, obligând compania să dezvăluie și să obțină consimțământul utilizatorilor.
Propunerile vin în timp ce Meta se luptă cu o încetinire economică mai amplă și o încetinire a publicității, precum și cu frustrarea investitorilor față de planul costisitor al directorului executiv Mark Zuckerberg de a construi un metavers plin de avatare. Confruntându-se cu presiuni din partea Wall Street, Zuckerberg a ordonat reduceri masive de locuri de muncă și o restructurare dramatică în cadrul a ceea ce el consideră a fi un „an al eficienței”.
De asemenea, a existat un sprijin bipartizan tot mai mare pentru o reglementare sporită pentru a proteja siguranța și bunăstarea copiilor și adolescenților, pe fondul temerilor că platformele de socializare contribuie la o criză de sănătate mintală.
Meta a descris acțiunea FTC ca fiind o „cascadorie politică” pe care o va „combate viguros”, într-o declarație.
„Să fim clari cu privire la ceea ce încearcă să facă FTC: să uzurpe autoritatea Congresului de a stabili standarde la nivelul întregii industrii și, în schimb, să singularizeze o companie americană, permițând în același timp companiilor chineze, precum TikTok, să opereze fără constrângeri pe teritoriul american.”
Acesta a adăugat: „Insistența președintelui FTC, Lina Khan, de a folosi orice măsură – oricât de neîntemeiată – pentru a antagoniza afacerile americane a atins un nou nivel de jos.”
Un regulator antitrust progresist și un critic proeminent al Big Tech, Khan a promis că va lua măsuri drastice împotriva comportamentului necorespunzător al industriei.
Meta are la dispoziție 30 de zile pentru a răspunde la propunerea FTC, după care agenția va evalua dacă va aplica în cele din urmă măsurile. Aceasta poate face apel împotriva deciziei la o instanță federală.
Sursa – www.ft.com