NIS Petrol vizează o cotă de 10% pe piața benzinăriilor din România
Planuri de expansiune și achiziții strategice
NIS Petrol, divizia din Serbia a companiei ruse Gazprom Neft, își propune să atingă o cotă de 10% pe piața benzinăriilor din România după anul 2015. În acest sens, compania analizează diverse opțiuni pentru a-și extinde rețeaua, inclusiv prin achiziția unor stații existente. Declarațiile au fost făcute marți de Ileana Sorina Bălțatu, director executiv al NIS Petrol.
Prioritățile regionale și strategia națională
Bălțatu a subliniat că zona vestică a României este prioritară pentru companie datorită proximității față de rafinăria din Pancevo, Serbia. Totuși, reprezentanta NIS a menționat că obiectivul este să devină un jucător semnificativ la nivel național și că nu va ignora nicio regiune a țării în procesul de expansiune.
Discuții cu Petrom privind posibile colaborări
Referitor la posibilele negocieri cu Petrom pentru preluarea unor stații ale acestei companii, Bălțatu a confirmat existența discuțiilor despre diferite proiecte. De asemenea, ea a menționat disponibilitatea NIS pentru achiziția unor stații dacă Petrom decide să-și reorganizeze portofoliul. Conform informațiilor disponibile, Petrom se află în proces de restructurare internă.
Creșterea rețelei sub brandul Gazprom
Până în prezent, NIS Petrol a deschis 15 stații sub brandul Gazprom în România și are planuri ambițioase de dublare a numărului acestora până la sfârșitul anului curent. Această strategie face parte din eforturile companiei de consolidare pe o piață competitivă.
(Agenția Națională de Presă AGERPRES)