În contextul transportului, principalele grupuri de consumatori, inclusiv Nestlé și companii de logistică, precum operatorul portuar DP World, se îndreaptă către transportul feroviar pentru a transporta mărfuri în Marea Britanie, pe fondul preocupărilor tot mai mari cu privire la congestionarea drumurilor, lipsa șoferilor de camioane și impactul asupra mediului al camioanelor.
Procentual, rețeaua feroviară a Marii Britanii transportă în prezent doar aproximativ 10% din marfă, dar este probabil ca această pondere să crească pe măsură ce mai multe companii sunt atrase de potențialele costuri și de beneficiile de mediu, potrivit directorilor de transport.
În acest sens, Sally Wright, șefa de livrare la afacerea Nestlé din Marea Britanie și Irlanda, a declarat că compania intenționează să efectueze o livrare de probă pe calea ferată între Midlands și Essex luna aceasta. Grupul speră să-și transporte produsele de îngrijire a animalelor de companie, cum ar fi hrana pentru pisici Felix, înainte de a transporta și alimente precum KitKat pe calea ferată.
Astfel, „Ne uităm holistic la amprenta noastră de carbon”, a spus Wright. „Când adăugați, pe deasupra, aglomerația de pe drumuri și lipsa de șoferi pe care le-am avut, am început să ne uităm (în creștere) amprentei pe calea ferată.”
Piața relativ mare a Regatului Unit pentru cumpărături online și livrări în ziua următoare a dus la înrăutățirea congestionării drumurilor sale. Soferul mediu din Marea Britanie a pierdut 80 de ore din cauza traficului anul trecut, comparativ cu 51 de ore in SUA si 40 de ore in Germania, potrivit firmei de analiza Inrix.
În plus, un exod al șoferilor de camioane europeni de la Brexit înseamnă, de asemenea, că Regatul Unit a fost puternic afectat de lipsa de camioneți. În ciuda faptului că guvernul a investit milioane în formarea șoferilor britanici, grupul industrial Logistics UK a estimat în decembrie că țara nu avea încă 60.000 de șoferi.
Din punct de vedere al mediului, trenurile produc cu 76% mai puține emisii de carbon pe tonă de marfă în comparație cu transportul rutier, potrivit Network Rail, proprietarul rețelei feroviare din Marea Britanie.
În analiza sa, Alex Irving, analist logistic la Bernstein, a declarat că „emisiile super-scazute” ale transportului feroviar încurajează grupurile care se confruntă cu consumatorii să o considere o opțiune.
Financar, căile ferate sunt de obicei mai lente, dar și mai ieftine decât drumurile, a adăugat el, remarcând că „toate discuțiile despre lipsa șoferilor (au fost) în mod clar o problemă mai mică pentru calea ferată”.
Ernst Schulze, șeful DP World din Marea Britanie, a declarat că speră să crească ponderea mărfurilor care părăsesc porturile companiei Essex și Southampton pe calea ferată de la 25 la 40% în câțiva ani.
Grupul, care a lansat un serviciu feroviar săptămânal între porturile sale din Marea Britanie la sfârșitul anului trecut, a anunțat săptămâna aceasta și stimulente financiare pentru clienții care mută mărfuri din Southampton cu trenul.
„Cerințele internaționale (pentru ca companiile să își reducă amprenta de carbon) devin îngrozitor de importante. Proprietarii de marfă (preferă calea ferată) față de camioane. Cred că întreaga industrie începe să apară”, a spus Schulze.
Transportatorul Maritime Maritime din Marea Britanie a declarat că transporta până la 5.000 de containere pe săptămână pe calea ferată, comparativ cu aproximativ 400 în urmă cu patru ani.
Aşadar, „Drumul (transportul) devine mai scump. Salariile șoferilor vor continua să crească”, a declarat John Bailey, director general al companiei. În parteneriat cu GB Railfreight, unul dintre cei mai mari operatori din Marea Britanie, a început recent să schimbe băuturile pentru Coca-Cola Europacific Partners, un îmbutelier european independent.
La ritmul actual, spune Bailey, poate vedea serviciul de tren între Londra și Yorkshire, anunțat în octombrie, transportând peste 18.000 de containere pe an, aproximativ egal cu 2,5 milioane de cutii și sticle de băuturi.
Liderii de afaceri au avertizat, totuși, că infrastructura feroviară existentă din Regatul Unit s-ar putea lupta pentru a sprijini o tranziție semnificativă de la transportul rutier de marfă, în timp ce grevele recente ale lucrătorilor feroviari au împiedicat, de asemenea, progresul.
„Există încă teamă din cauza reputației pe care a avut-o transportul feroviar în anii trecuți”, a spus Phil Read, director general la startup-ul de transport feroviar de marfă Varamis. „Acțiunea industrială nu ne face niciun favor.”
De la lansarea sa în ianuarie, noul serviciu de 100 mph al Varamis a transportat până la 2.000 de colete pe noapte între Glasgow și Birmingham, în numele a doi operatori de transport de colete mici, a adăugat Read. Dar el a spus că trenul său are capacitatea de a transporta până la 20.000 de colete și că compania este în discuții cu grupul de logistică XPO, Amazon și DHL.
Un director al unui supermarket de top a spus că sistemul feroviar din Regatul Unit este insuficient pentru a-și susține nevoile.
Spre deosebire de Marea Britanie, unde liniile de marfă sunt împărțite cu liniile de pasageri, „țările europene au linii de marfă (feroare) separate”, a subliniat executivul. „Aveți infrastructură victoriană. Liniile ferate te pot duce doar la anumite noduri majore.”
În opinia sa, „Putem muta lucruri (în toată Europa) fără probleme”, a fost de acord Wright de la Nestlé. Ferovia din Marea Britanie a fost limitată de podurile feroviare care au fost proiectate inițial pentru trenuri mai mici. „Sunt frumoase și toate sunt sub ordine de conservare.”
Compania Nestlé a dezvoltat în comun un container cu un acoperiș reglabil care poate fi coborât chiar peste înălțimea conținutului său. „(Foarea din Marea Britanie) este centrată în principal pe pasageri”, a spus Wright. Dar ea a adăugat: „Rețeaua în sine există. Există o oportunitate de a spune: cum putem folosi o parte din asta?”
Sursa – www.ft.com