Volkswagen, liderul industriei auto europene, va aloca aproximativ 25,8 miliarde de euro (39 miliarde de dolari) pentru dezvoltarea fabricilor, achiziția de materiale și lansarea unor noi modele de vehicule până la finalul anului 2012, conform unei informații furnizate de AFP.
Din această sumă considerabilă, 19,9 miliarde de euro vor fi destinate modernizării și extinderii unităților de producție dedicate brandului Volkswagen. Această decizie a fost luată vineri, pe 20 noiembrie 2009, în cadrul unei ședințe a Consiliului de Administrație al companiei germane. Volkswagen își propune să „îmbunătățească și să diversifice liniile sale de producție” pentru a pătrunde în „noi piețe și segmente”, conform declarațiilor oficiale ale companiei.
În plus față de aceste investiții semnificative în Europa, Volkswagen va direcționa o sumă suplimentară de 4,4 miliarde euro către China până în anul 2012. Aceasta este cea mai mare piață auto din lume și fondurile vor fi utilizate prin intermediul joint-venture-urilor existente în această țară. Scopul ambițios al Volkswagen este acela de a deveni cel mai mare producător auto global până în anul 2018, depășind astfel rivalul Toyota.