Kaspersky Lab: Pierderea fişierelor de pe propriul dispozitiv multimedia îl costă pe utilizator aproximativ 378 dolari

Un utilizator de internet din Europa pierde, în medie, 378 de dolari /aproximativ 1.227 lei/ ca urmare a compromiterii fişierelor media stocate pe propriul dispozitiv în urma atacurilor cibernetice, potrivit analizei Consumer Security Risks Survey, realizate de B2B International, în parteneriat cu Kaspersky Lab.

În ceea ce priveşte valoarea datelor pierdute în diferite ţări, locuitorii din China şi Rusia sunt pe primele locuri, cu 816 dolari, respectiv 807 dolari/utilizator. Această cifră este mult mai mică în Europa (378 dolari) şi în America de Nord (342 dolari).

‘Multe dintre aceste pierderi ar putea fi prevenite, însă utilizatorii, după ce achiziţionează conţinut digital, adesea nu iau măsurile necesare pentru a se asigura că acest conţinut este securizat. Utilizatorii pot pierde fişiere în diferite moduri: în cazul în care dispozitivele lor sunt pierdute sau furate, sau dacă devin victime ale infractorilor cibernetici. Aceştia din urmă ştiu că fişierele utilizatorilor sunt valoroase pentru ei, de aceea dezvoltă constant noi tipuri de malware care pot cripta datele de pe un hard disk şi apoi cer o recompensă pentru returnarea lor’, se menţionează în concluziile cercetării.

Pe parcursul anului trecut, 22% dintre repondenţii din Europa s-au confruntat cu un atac cibernetic. În acelaşi timp, peste 60% dintre victimele programelor malware care au deteriorat sau distrus date personale, au spus că nu au reuşit să recupereze integral fişierele respective.

În aceeaşi perioadă, aproximativ 12% dintre utilizatori s-au confruntat cu pierderea, furtul sau deteriorarea dispozitivului lor.

Studiile au arătat că pierderile potenţiale, rezultate din pierderea de conţinut multimedia (valoarea monetară a fişierelor care nu pot fi recuperate) este mai mare în rândul persoanelor mai tinere, care descarcă în mod constant muzică şi filme.

Astfel, respondenţii din grupa de vârstă 16-24 de ani s-ar putea confrunta cu o pierdere medie de 670 dolari, pe când cei din grupul de 25-34 ani ar suporta o pierdere medie de 455 dolari, iar utilizatorii cu vârsta de peste 45 de ani ar pierde în medie 227 de dolari.

Kaspersky Lab este cel mai mare producător privat de soluţii de securitate endpoint din lume, fiind inclus în topul primilor patru producători de soluţii pentru protecţie endpoint la nivel mondial.

Compania este prezentă în aproximativ 200 de ţări şi protejează peste 300 de milioane de utilizatori din întreaga lume. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata