Luminile se sting: Brexitul oprește piața pentru brânzeturile artizanale englezești

O companie engleză care își vinde de mult timp mini-butoaiele de brânză acoperite cu ceară direct consumatorilor europeni spune că nu mai poate face acest lucru din cauza Brexitului, împingând-o să ia în considerare noi investiții în Franța.
Anul trecut, compania Cheshire Cheese a vândut brânzeturi ”trucklets” artizanale în valoare de 180.000 de lire sterline (247.000 de dolari) – denumirea tradițională pentru brânză în formă de butoi – către clienții Uniunii Europene, dar directorul general Simon Spurrell spune că nu mai este posibil.

„Asta a dispărut complet. În acest moment a trebuit să oprim ”, a spus Spurrell, înconjurat de vaci de muls la cremăria companiei de lângă Matlock, nordul Angliei.

Londra și Bruxelles au convenit un acord comercial de ultimă oră în decembrie anul trecut, care a evitat tarifele de frontieră, dar multe companii, în special cele mai mici, au avertizat că acordul a pus noi obstacole în calea comerțului care ucide afaceri.
Spurrell nu mai poate vinde cutii cadou de brânză în valoare de aproximativ 25 de lire sterline către UE prin intermediul magazinului său online, deoarece fiecare lot trebuie să fie însoțit de un certificat de sănătate semnat de un veterinar care costă 180 de lire sterline pe lot, indiferent de dimensiune.

Prin urmare, compania a pus în așteptare planurile pentru un nou centru de distribuție de 1 milion de lire sterline în Macclesfield, nordul Angliei și, în schimb, are în vedere înființarea unui hub propriu în Franța, unde poate livra în continuare.

Primul-ministru Boris Johnson a susținut că Marea Britanie ar fi liberă să facă, comerț la nivel global după ce a renunțat la cătușele UE și a spus că problemele birocratice sunt probleme arzătoare.
Dar pentru multe companii care au construit piețe în cel mai mare bloc comercial din lume de 47 de membri ai Marii Britanii, noua relație lovește vânzările și pune presiune pe locuri de muncă și investiții.

Firmele mai mici suportă greutatea consecințelor, de la producătorii speciali de carne de vită la producătorii de pantofi și echipajele de pescuit.

La The Cheshire Cheese Company, care vinde un tip de brânză fărâmițată înregistrată pentru prima dată în urmă cu peste 400 de ani, investițiile recente în site-uri web multilingve au ajutat vânzările online europene să crească anul trecut și prognozaseră o creștere de 40% anul acesta.

Spurrell crede că lipsa unei scutiri de la certificatele costisitoare pentru vânzările directe de către consumatori ar fi fost un lucru de interes, însă negociatorii s-au grăbit să încheie acordul. El este în discuții cu guvernul cu privire la dificultățile cu care se confruntă, dar timpul se scurge.

Sursa: Reuters
Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata