Al treilea producator auto din Japonia, Nissan Motor Co, a prezentat luni automobilul sau electric cu emisie 0, in incercarea de a-i ajunge din urma pe rivalii sai in tehnologia masinilor verzi, transmite AP.
Compania nu va dezvalui designul exterior al prototipului pâna când nu va fi deschis noul sediu al Nissan in orasul japonez Yokohama, in 2 august.
“Nissan va fi un lider al vehiculelor cu emisii zero. EV este raspunsuľ, a declarat Toshiyuki Shiga, directorul administrativ al Nissan, inaintea unui drive test in Tokio.
Vânzarile automobilului electric produs de Nissan sunt programate sa inceapa in Japonia si in Statele Unite anul viitor. Nissan va produce pe plan mondial automobile cu emisie zero din 2012.
Vehiculul electric EV Nissan este alimentat de o baterie litiu-ion de ultima generatie. Desi compania nu a anuntat inca pretul automobilului sau electric, Pauline Kee, purtator de cuvânt al Nissan, a declarat ca acesta va fi “competitiv” cu pretul automobile lor alimentate cu benzina.
În prezent, Nissan este in urma marilor sai rivali din Japonia, Toyota Motor Corp. si Honda Motor Co, in domeniul automobilelor cu alimentare pe electricitate si pe gaz, proiectate pentru reducerea ambuteiajelor si a emisiilor de carbon.
În mai Toyota Motor Corp a lansat, la Tokyo, noul model Prius, intentionând sa vânda intre 300.000 si 400.000 de vehicule hibride pe an.
În Japonia, modelul Prius, cel mai bine vândut vehicul hibrid din lume, va fi comercializat la pretul de 2,05 milioane de yeni, aproximativ 21.600 dolari, mai ieftin decât precedentele modele Prius.
Nissan si Renault sarbatoresc in acest an 10 ani de parteneriat (Renault controlând 44% din actiunile Nissan) si au estimat recent ca vor realiza economii de 363 milioane de euro prin impartirea instalatiilor de productie si logistica.
Alte economii in valoare de 289 milioane de euro ar urma sa rezulte de pe urma producerii in comun de motoare, 279 milioane de euro prin utilizarea de platforme si componente comune si 157 milioane de euro prin achizitionarea in comun de materii prime si servicii. În plus, se vor realiza economii si la o serie de activitati precum vânzari si marketing, cercetare si tehnologie.