PepsiCo Inc a declarat joi că își propune să atingă zero emisii nete de gaze cu efect de seră în lanțul său de aprovizionare până în 2040, întrucât consumatorii și investitorii solicită din ce în ce mai mult marilor corporații să joace roluri importante în lupta împotriva încălzirii globale.
Producătorul de chipsuri Doritos și producătorul de suc Tropicana au declarat că vor reduce inițial emisiile de gaze cu efect de seră din operațiunile sale cu 75% și cu 40% în zonele care se află în afara propriilor procese de fabricație și a lanțului de aprovizionare până în 2030.
Gigantul alimentar și al băuturilor a generat aproximativ 57 de milioane de tone metrice de emisii de gaze cu efect de seră la nivel global în 2019, potrivit ultimului său raport anual de sustenabilitate. În următorii nouă ani, speră să reducă aceste emisii cu puțin sub jumătate sau cu 26 milioane tone absolute.
Compania Purchase, din New York, a declarat că se va concentra mai întâi pe sistemul său de aprovizionare agricolă, care contribuie la o treime din emisiile de gaze cu efect de seră ale PepsiCo, înainte de a trece la sechestrarea carbonului.
PepsiCo va accelera utilizarea sistemelor inteligente de irigare, va îmbunătăți sănătatea solului și va reduce defrișările, a declarat Jim Andrew, directorul său de sustenabilitate, într-un interviu acordat Reuters.
Alte etape vor include utilizarea energiei regenerabile în birourile sale, sticle PET reciclate pentru băuturi, reducerea zborurilor de afaceri și crearea de ambalaje durabile, a spus compania.
PepsiCo și rivala Coca-Cola, care și-a stabilit propria țintă de reducere a emisiilor lanțului de aprovizionare cu 25% până în 2030, au apărut ca noi ținte pentru activismul global din cauza cantității de deșeuri de plastic de unică folosință pe care le generează.
Anul trecut a fost egalat cu 2016 ca fiind cel mai cald an înregistrat în lume, completând cel mai fierbinte deceniu la nivel mondial, oamenii de știință spunând că țările și corporațiile trebuie să reducă rapid emisiile de gaze cu efect de seră pentru a evita schimbările climatice catastrofale.
„Trebuie să efectuăm schimbarea sistemic. Acest lucru va necesita parteneriate cu clienți, furnizori, co-ambalatori … și uneori concurenți pentru a face toate acestea „, a spus Andrew.