Piaţa europeană de comerţ electronic a egalat-o pe cea din SUA

Piata europeana a comertului electronic este acum comparabila ca marime cu cea din SUA, ajungând la valoarea de peste 106 miliarde de euro, a declarat directorul Centrului European al Consumatorilor din România (ECC-Romania), Razvan Resmerita, referindu-se la datele raportului “Cross-border e-Commerce in Europe”.

La nivel european, 70% din cifra de afaceri realizata prin e-commerce apartine pietelor din Marea Britanie, Germania si Franta. Exista insa semnificative diferente in interiorul Uniunii Europene.
Astfel, anul trecut, 57% dintre locuitorii Marii Britanii au comandat prin internet bunuri pentru uz personal, iar in Franta, 66% dintre utilizatorii de internet au facut cumparaturi online. În Germania, 58,3% dintre persoanele care, in anul 2007, au accesat internetul au facut cumparaturi “ocazional sau frecvent, in ultimele 3 luni”.

În tarile nordice (Danemarca, Suedia, Norvegia, Finlanda si Islanda), 91% dintre utilizatorii de internet au facut, anul trecut, achizitii online “in ultimele 6 luni”.
La celalalt capat al clasamentului se afla Estonia, Cipru, Grecia, Italia si Portugalia unde aproximativ 10% dintre persoanele fizice au apelat la comertul online pentru a-si procura bunuri pentru folosinta individuala.

Pe ultimele doua locuri din UE27 se afla, la acest indicator, sunt România si Bulgaria, cu 4% si, respectiv, 3%. Potrivit informatiilor furnizate de ECC-România, anul trecut, cele mai populare cumparaturi online au fost pentru calatorii si cazare de vacanta (42% dintre persoanele fizice care au cumparat online), imbracaminte si articole de sport (41%), carti-reviste-materiale educationale (39%). Produsele electronice, inclusiv aparate de fotografiat, au fost achizitionate de catre 25% dintre cumparatorii online.

Vânzarile prin internet au afectat afacerile marilor magazine. În 2008, trei din cinci utilizatori ai internetului au comparat preturile inainte de a face o achizitie, cel mai adesea apelând la serviciile unor websiteuri specializate. Internetul este canalul de retail cu cea mai rapida crestere. În interiorul EU27, anul trecut, 51% dintre comerciantii cu amanuntul au efectuat vânzari prin e-commerce.

Doar vânzarile direct din magazin sunt mai frecvente, fiind folosite de 79% dintre retaileri. Astfel, e-commerce a devenit mai popular decât vânzarile la domiciliu prin reprezentanti (21%), cele prin posta (30%) si telesales (17%).

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata