Playboy Enterprises urmează să listeze din nou pe bursă, la nouă ani după ce a devenit privat.
Defunctul imperiu Hugh Hefner fuzionează cu o altă firmă, Mountain Crest, într-o tranzacție care apreciază Playboy la 381 milioane de dolari (296 milioane de lire sterline) și include 142 milioane de dolari.
Playboy și-a transformat modelul de afaceri și a încetat să mai imprime celebra sa revistă la începutul acestui an.
Acum se descrie ca o companie de produse de consum care include sănătate sexuală, îmbrăcăminte și jocuri.
Revista a fost publicată pentru prima dată în 1953, dar a închis-o deoarece se lupta să concureze cu rivalii online.
Acum își pune faimosul logo de iepuraș pe produse precum lenjerie, jocuri digitale și îngrijire. Playboy spune că are cheltuieli de consum de 3 miliarde de dolari față de marca Playboy din 180 de țări.
„Incursiunea Playboy indică valoarea esențială a brandingului”, a declarat pentru BBC Nirgunan Tiruchelvam, șeful cercetării de capital pentru sectorul consumatorilor de la firma analistă Tellimer.
„Publicarea revistelor este o afacere apusă, dar Playboy și-a transformat modelul de afaceri”.
Poveste lungă
Hugh Hefner a fondat Playboy Enterprises în 1953. Prima revistă a companiei în decembrie a aceluiași an a prezentat-o pe copertă pe Marilyn Monroe.
Imaginile sale nud au catapultat compania spre faimă, iar revista tipărită a devenit punctul central al afacerii sale de zeci de ani.
Dar pe măsură ce era digitală a luat avânt, vânzările au scăzut și s-au mutat în alte proiecte, cum ar fi colaborările cu mărci de modă precum Marc Jacobs.
Hefner a murit în 2017 la vârsta de 91 de ani, iar familia sa și-a vândut acțiunea de 35% unui fond de investiții axat pe tehnologie în anul următor.
Playboy publică în continuare articole și imagini online.