Un gimnaziu din Colorado interzice brățările colorate din cauciuc, asociate cu semnale sexuale
Atunci când o tendință devine populară în rândul tinerilor, aceasta se răspândește rapid și devine greu de controlat. Aceasta este o realitate bine cunoscută de către directorii școlilor și părinți din întreaga lume occidentală. De la restricții legate de fuste scurte până la interdicții privind expunerea buricului sau purtarea pantalonilor cu talie joasă, aceste măsuri au avut un impact limitat.
Recent, un gimnaziu din Colorado a decis să ia măsuri împotriva unei noi mode: brățările colorate din cauciuc cunoscute sub numele de „jelly”. Aceste accesorii sunt populare printre adolescenți, dar directorul Mike Medina al școlii „Angevine Middle School” din Lafayette a exprimat îngrijorări cu privire la semnificația lor sexuală.
Pe 10 septembrie, Medina a trimis un e-mail părinților pentru a-i avertiza despre conotațiile pe care le pot avea culorile acestor brățări. El a explicat că acestea pot indica nivelul activității sexuale ale elevului sau disponibilitatea acestuia pentru relații intime. Decizia sa a fost influențată de discuțiile dintre elevi pe această temă, care au scos la iveală adevărata utilizare a acestor accesorii.
După ce s-a întâlnit cu câțiva studenți și a aflat mai multe despre contextul în care erau purtate aceste brățări, Medina a realizat că ele deveniseră o sursă de distracție pentru mulți dintre ei. „Am descoperit că multe adolescente le considerau doar un accesoriu trendy”, spunea el. Totuși, altele erau conștiente de jocurile erotice online precum „snap”, unde culoarea brățării poate sugera intenția unui adolescent de a se angaja într-o activitate sexuală specifică. De exemplu, dacă un băiat îndepărtează brățara unei fete, acest gest poate simboliza diverse tipuri de relații intime – variind între simple săruturi și acte sexuale complete.
Această situație subliniază provocările continue pe care le întâmpină instituțiile educaționale în gestionarea comportamentului adolescentin și influența tendințelor sociale asupra tinerilor.