Studiourile hollywoodiene Miramax au fost cumpărate de beIN Media Grup din Qatar

Studiourile cinematografice Miramax, care au produs sute de filme printre care „Pulp Fiction” şi „Chicago”, au fost cumpărate de firma beIN Media Group din Qatar, cu sediul la Doha, au anunţat miercuri cele două societăţi, preluate joi de AFP.

BeIN, care administrează canale de sport şi de cinema în 24 de ţări din Orientul Mijlociu, Africa de Nord, Europa şi Statele Unite, a arătat că Miramax va continua să funcţioneze ca studio independent de cinema şi televiziune, sub egida noului proprietar.

„Suntem foarte bucuroşi că am realizat acest obiectiv-cheie din strategia noastră”, a spus Nasser Al-Khelaifi, PDG al beIN Media Group, care este şi preşedinte al clubului de fotbal Paris Saint-Germain.

Catalogul de filme al Miramax cuprinde peste 700 de pelicule care au câştigat în total 68 de premii Oscar, printre care pentru ”The english patient” („Pacientul englez”), „Shakespeare in Love” (”Shakespeare îndrăgostit”) sau „No Country for the Old Men” (”Nu există ţară pentru bătrâni”).

Studiourile au fost create în 1979 de fraţii Bob şi Harvey Weinstein, care le-au vândut în 1993 companiei Walt Disney cu 60 de milioane de dolari. Miramax a fost cumpărat în 2010 cu o sumă de zece ori mai mare de un grup de investitori în frunte cu magnatul din domeniul imobiliar Ron Tutor, asociat al firmelor Colony Capital şi Qatar Investment Authority. Ron Tutor şi-a cedat apoi părţile qatarezilor.

Colony şi Qatar Investment Authority încercau de un an să vândă Miramax şi catalogul aferent, însă nu s-a prezentat niciun cumpărător, în condiţiile în care suma cerută iniţial a fost de un miliard de dolari. Nu a fost dezvăluită suma pentru care a fost făcută în cele din urmă tranzacţia anunţată miercuri.

Miramax a investit, va investi sau va coproduce în 2016 mai multe seriale sau filme, printre care „Bad Santa 2”, „Bridget Jones’s Baby” sau „Southside with You”, după ce a produs anul trecut filmul „Mr. Holmes”.

„Miramax este o societate cinematografică şi de televiziune de succes, cu o marcă puternică şi recunoscută, un catalog unic şi expertiză în industrie, care va fi un bun adăugat planurilor beIN Media Group de a creşte în industria divertismentului şi dezvoltarea de noi conţinuturi”, a încheiat Al-Khelaifi, citat de AFP. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata