UE propune reguli stricte pentru giganții tehnologici în privința datelor clienților
Măsuri menite să sprijine concurența pe piață
Uniunea Europeană (UE) intenționează să impună companiilor mari de tehnologie, precum Amazon și Google, obligația de a împărtăși datele clienților cu competitori mai mici. Această informație a fost dezvăluită miercuri de financial Times, care citează un proiect inițial al reglementării sub Legea serviciilor digitale.
restricții asupra utilizării datelor
conform documentului citat, giganții tehnologici nu vor putea utiliza datele colectate pe platformele lor pentru activități comerciale proprii decât dacă aceste informații sunt disponibile și altor utilizatori de afaceri care activează în domenii similare.
Reguli suplimentare pentru platformele sociale
Margrethe Vestager, responsabila cu antitrustul în cadrul UE, va anunța până la finalul acestui an noi reglementări menite să crească responsabilitatea companiilor de social media față de conținutul publicat pe platformele lor. Aceste măsuri vizează consolidarea transparenței și echității în mediul digital.
Interdicția preinstalării aplicațiilor proprii
Proiectul legislativ sugerează că marile companii ar putea fi interzise să ofere tratament preferențial propriilor servicii pe site-urile sau aplicațiile lor, afectând astfel concurența. De asemenea, se propune ca acestea să nu mai aibă voie să preinstaleze aplicațiile proprii pe dispozitive hardware precum laptopuri sau telefoane mobile sau să impună altor firme instalarea exclusivistă a software-ului lor.
Aceste inițiative reflectează angajamentul Uniunii Europene de a crea un mediu digital mai echitabil și competitiv pentru toate entitățile implicate.