Un lanţ de cinematografe din SUA interzice accesul în sălile sale cu ochelari Google Glass

”Interzis accesul în sală cu Google Glass” – se poate citi la intrarea tuturor cinematografelor lanțului Alamo Drafthouse, după ce președintele său, Tim League, a anunțat că inovatorul dispozitiv este complet interzis în sălile sale, informează site-ul Deadline.com, citat vineri de ABC.

Spectatorii nu vor putea utiliza acești ochelari de ultimă generație din momentul în care se stinge lumina și pe tot parcursul vizionării filmului. ‘Am încercat personal ochelarii și mi-am dat seama de pericolul pe care îl reprezintă în ce privește piratarea’, a spus directorul Tim League.

Decizia acestui lanț de cinematografe prezent în șase state din SUA (Texas, Virginia, Michigan, Missouri, Colorado și New York) și cu o viitoare extindere în California are însă și un revers. În ianuarie, un spectator, care viziona un film în Columbus (Ohio) și care purta astfel de ochelari Google Glass, a fost ‘invitat’ să părăsească sala.

După ce a fost supus unui interogatoriu din partea Departamentului de Securitate Națională s-a aflat că el purta ochelarii nu pentru a înregistra filmul, ci pentru că era miop. Întreaga poveste s-a încheiat cu scuzele de rigoare adresate de Motion Picture Association of America (MPAA, Asociația sălilor de cinema din SUA) și cu patru intrări gratuite la film.

Ochelarii inteligenți reprezintă un gadget de ultimă generație ce poate fi activat prin comandă vocală, acționând ca un mini-computer. Ochelarii pot fotografia, înregistra video, au opțiune de videochat, pot afișa ghiduri GPS, dar și traduce în timp real textele surprinse în câmpul vizual sau rostite de partenerul de conversație. Inovația de la Google cântărește 43 de grame și este încă în stadiul de concept, fiind testată de 8.000 de utilizatori care au plătit pentru fiecare exemplar ‘Google Glass’ suma de 1.500 de dolari.

Considerat cel mai inovativ dispozitiv al anului, Google Glass este disponibil în România, începând cu data de 7 mai, în magazinele QuickMobile pentru a fi testat de publicul larg, vânzările acestui produs la nivel internațional fiind preconizate să înceapă din toamna acestui an sau din 2015. În prezent, accesul la gadgetul futurist este limitat pe plan mondial de către Google la un număr restrâns de persoane din Statele Unite. (Agenţia Naţională de Presă AGERPRES)

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata