Recuperarea vânzărilor globale de telefoane mobile: o tendință încurajatoare în 2009
După o perioadă de declin ce a început la sfârșitul anului 2008, vânzările internaționale de telefoane mobile au început să își revină în trimestrul al treilea din 2009. Deși creșterea a fost modestă, cu un procent de doar 0,1%, se preconizează că acest trend ascendent va continua să se intensifice în lunile următoare, datorită popularității tot mai mari a smartphone-urilor, conform unui raport realizat de firma de cercetare Gartner.
În ceea ce privește smartphone-urile care permit accesul la internet, acestea au cunoscut o expansiune semnificativă, cu un avans de 12,8%, atingând un total impresionant de 41 milioane unități vândute. Piața globală a telefoanelor mobile s-a ridicat astfel la 308,9 milioane unități. Gartner estimează că această tendință pozitivă va accelera spre finalul anului 2009 și că pentru anul următor se preconizează o creștere generalizată între 5% și 7%, iar pentru smartphone-uri chiar mai mult – aproximativ 48%.
Un exemplu notabil este iPhone-ul produs de Apple, ale cărui vânzări au crescut cu aproape jumătate în trimestrul al treilea. În prezent, iPhone reprezintă acum aproximativ 17,1% din totalul smartphone-urilor comercializate pe plan mondial; comparativ cu doar 12,9% cât reprezenta în anul anterior. Conform estimărilor Gartner pentru trimestrul patru din acest an, Apple – clasat ca al treilea mare furnizor global – va lansa iPhone-ul pe piața din China și alte șaisprezece țări.
Pe segmentul smartphone-urilor însă Nokia rămâne lider mondial chiar dacă cota sa pe piață a scazut la nivel anual la valoarea de 39,3%, față de cele anterioare când era situată la nivelul lui 42,3%. În continuare Nokia ocupă prima poziție pe piața globală a telefoanelor mobile dar cota sa s-a redus ușor (36,7% în comparație cu cifra din anul precedent -38.2%). Pe locul doi se află grupul sud-coreean Samsung, care își întărirea poziția având acum o cotă pieței estimată la19.6%, față de doar17.1% cât avea anterior. De asemenea LG beneficiază și el de o evoluție favorabilã; contrar acestora însă Motorola și Sony-Ericsson au suferit pierderi semnificative ale vânzărilor depãsind pragurile negative ale lui40%.