Indiferent de lista de obiective pe care ti-ai facut-o in legatura cu sezonul de vara, de a oferi pachete de servicii medicale premium la preturi promotionale pacientilor, de a miza pe un program prelungit pentru a putea primi si urgente dentare in ambulatoriu, important e sa vii si cu noutati. Avand in vedere ca foarte multi romani din diaspora vin in concediu acasa, ca manager al unei clinici stomatologice, poti privi acest lucru dintr-o dubla perspectiva. In primul rand, cererea pentru servicii medicale de specialitate va fi mult mai mare. In al doilea rand, avand in vedere ca pacientii vin din Occident, adica sunt obisnuiti cu standarde de inalta calitate, trebuie sa te asiguri ca poti oferi tot ceea ce ti se cere.
Iata cum ai putea actiona strategic:
Materiale premium
Analizeaza la rece relatia pe care o ai cu furnizorii, discounturile operate, preturile, dinamica relatiei, dar mai ales calitatea produselor livrate. Tine cont ca un pacient care ajunge intr-un cabinet stomatologic, chiar si la urgenta, vrea sa nu simta durere, si se asteapta ca problema lui sa fie rezolvata intr-un timp record, fara timpi de asteptare, fara mult stres.
De multe ori, tocmai frica de durere e cea care tine departe de dentist o persoana. Ipoteza este revalidata chiar si de studii stiintifice.
Potrivit unei cercetari recente realizate de IPSOS, un lider global in cercetarea de piata, peste 80% dintre romani au probleme dentare, iar acestia prezinta o puternica reticenta fata de mersul la dentist. Al doilea motiv principal invocat de 64% din persoanele participante la studiu este teama, pe langa cost. „Ma va durea?”, se intreaba orice persoana care se aseaza pe scaunul dentistului, indiferent daca are 7 sau 70 de ani. Frica nu are varsta in fond.
In prezent, in clinicile dotate cu aparatura ultraperformanta din Occident si chiar si din tara noastra, nu mai se recurge la injectii pentru anestezie, ci se utilizeaza gel anestezic pentru fiecare procedura.
Totodata, se remarca o intoarcere catre naturalete, catre un zambet frumos, deloc fortat, pacientii optand pentru o culoare cat mai apropiata de cea naturala, dorind sa primeasca garantia ca o lucrare dentara sa fie garantata pentru mult timp. Tocmai de aceea, alege impreuna cu medicii specialisti si cu angajatul responsabil de achizitii un compozit dentar de calitate care sa acopere aceste pretentii.
Promovare eficienta
Oricat de mult te-ai stradui sa oferi tot ceea ce este mai bun, pentru ca mesajul tau sa ajunga la destinatie, la cat mai multi pacienti care sa vina la clinica ta, ai nevoie de o campanie de promovare eficienta. Lumea are nevoie sa se identifice cu staruri, cu personalitati, cu zambete care au facut istorie.
Cat despre surasuri iconice, puterea zambetului si transpunerea acestuia in arta, este de ajuns sa te gandesti de ce a devenit Mona Lisa una dintre cele mai faimoase picturi din toate timpurile? Aceasta este o intrebare pe care si-au pus-o si cercetatorii britanici care au gasit si un posibil raspuns: datorita zambetului ei unic. Alege spoturi si reclame cu mesaj clar, concis, mizeaza pe imagini puternice, vibrante, in care protagonistii sa zambeasca din toata inima, intocmai ca Julia Roberts.
Si, daca nu stiai, iata ce spun psihologii: „zambetul este simbolul care a fost evaluat cu cel mai mare continut emotional pozitiv”, conchide omul de stiinta Andrew Newberg.
Asadar, inca un motiv pentru a te implica tu insuti ca manager in recrutarea celor care-ti vor promova serviciile medicale in randul „clientilor”.
Si nu uita ca un pacient multumit iti va aduce alte zeci in cabinet, insa pentru asta trebuie sa tii seama de tot, de calitatea materialelor, ambianta, personal medical.