Cum să te simţi atrăgătoare şi încrezătoare şi după 50 de ani

29

Trecerea timpului îşi pune amprenta asupra ambelor sexe, de la aspectul fizic, la cel emoţional, dar asupra femeilor impactul poate fi considerat mai puternic, mai ales din cauza menopauzei, care vine la pachet cu diferite schimbări semnificative. 

Sănătatea și starea generală de bine a unei femei sunt strâns legate de buna funcţionare a sistemului său reproductiv și de hormonii care îl controlează. Fiecare etapă din viaţa unei femei, de la pubertate până la menopauză, este influenţată semnificativ de activitatea hormonală. Și nicio etapă nu pare a fi mai dificilă decât cea a menopauzei. Aceasta poate, de asemenea, să provoace efecte secundare semnificative, de natură să-ţi afecteze încrederea şi stima de sine.

Aceste schimbări se văd inclusiv la nivelul pielii, care devină mai uscată şi mai predispusă la apariţia şi adâncirea ridurilor, dar şi la nivelul siluetei, care poate suferi schimbări dramatice pe fond hormonal. Echilibrul emoţional este şi el pus la grea încercare, aşa că nu este de mirare că multe femei au dificultăţi în a-şi regăsi bucuria de a fi ele însele. 

Ce poţi face într-o astfel de situaţie şi ce te poate ajuta să-ţi recâştigi zâmbetul? Iată câteva sugestii!

Discută deschis cu medicii tăi

Atunci când treci prin menopauză, oricât de natural este acest proces, sau chiar şi postmenopauză, ai nevoie de toată susţinerea pe care ţi-o poate oferi medicina modernă. Pe lângă specialistul în ginecologie, poate fi nevoie să discuţi şi cu un medic endocrinolog. 

Vorbeşte deschis despre simptomele tale şi informează-te corespunzător despre potenţialele tratamente care îţi sunt recomandate, astfel încât să fii sigură că iei mereu cea mai bună decizie pentru sănătatea ta. 

Investeşte în continuare în tine

Viaţa nu se termină la menopauză. Oricât de tulburătoare pot fi consecinţele acestei etape, este important să-ţi aminteşti constant că este doar o perioadă din viaţa ta şi că meriţi în continuare să investeşti în tine însăţi. 

Dacă ai câştigat câteva kilograme în plus, fă-ţi un abonament la sală sau găseşte o modalitate de a face mişcare în fiecare zi. Este foarte bine pentru starea ta de sănătate generală. Dacă linia bustului nu mai e aceeaşi şi consideri că te afectează emoţional sau îţi afectează relaţia cu partenerul de viaţă, interesează-te de o mastopexie, procedură cunoscută şi sub numele de lifting mamar. Este important să faci tot ce poţi să te simţi cât mai bine în propria piele.

Adoptă o nouă rutină de îngrijire a pielii

Din păcate, menopauza afectează semnificativ aspectul pielii, care îşi pierde din fermitate şi se ridează mai accentuat, pe fondul schimbărilor hormonale. Dermatologul tău îţi poate oferi cele mai bune soluţii, adaptate tipului tău de piele. De la retinol, la acid hialuronic, există ingrediente care pot atenua aceste probleme. 

De asemenea, poţi apela la intervenţii estetice. Ședințele de mezoterapie faciala, de exemplu, sunt recomandate, printre altele, pentru tratarea ridurilor, dar și a petelor pigmentare. Masajul facial sau terapia cu ozon sunt alte două soluții la care poţi apela pentru a da pielii tale un boost.

Adoptă un regim de viaţă cât mai echilibrat

Când eşti afectată de anxietate sau chiar de depresie, ceea ce nu este neobişnuit la menopauză sau postmenopauză, este destul de greu să găseşti voinţa de a mai respecta regulile unui stil de viaţă sănătos. Totuşi, exact stilul de viaţă echilibrat poate face ca această tranziţie să fie parcursă mai uşor. 

O dietă sănătoasă, bogată în fructe, legume, grăsimi şi proteine de calitate, dar săracă în zahăr şi alimente procesate te va ajuta mai mult decât mâncatul impulsiv şi pe fond emoţional. Discută cu medicul tău de familie despre ce ar putea însemna o dietă echilibrată pentru tine, ţinând cont şi de recomandările ginecologului şi ale endocrinologului. 

Mişcarea, aşa cum am mai spus, este şi ea foarte importantă, atât pentru sănătatea organismului, cât şi pentru echilibrul emoţional. Nu e nevoie să faci antrenamente ca pentru un maraton. Practici precum yoga sau pilates sunt la fel de eficiente şi pot fi făcute şi acasă. 

 

Chiar dacă menopauza este o perioadă dificilă şi delicată, există diferite schimbări pe care le poţi face în stilul tău de viaţă, pentru a face această etapă mai uşoară. Ţine seamă de sugestiile de mai sus ca să faci paşii necesari spre dobândirea încrederii de sine!


Urmăriți FINANCIARUL.RO și pe Google News