Rata medie anuală de fluctuație a personalului veterinar este de aproximativ 23% și crește în fiecare an, conform Asociației Americane a Spitalelor de Animale (AAHA). Nu este de mirare, așadar, că retenția a devenit un subiect esențial pentru cabinetele veterinare, deoarece reducerea fluctuației de personal aduce beneficii atât angajatorilor, cât și angajaților.
Nu numai că este mai eficient din punct de vedere al costurilor să păstrezi angajații actuali decât să recrutezi alții noi, dar, de asemenea, investind în păstrarea angajaților, cabinetele pot crea un mediu de lucru mai pozitiv, care încurajează talentele valoroase să rămână. Pentru a îmbunătăți retenția angajaților în cabinetele veterinare, managerii trebuie să înțeleagă principalii factori care determină atât pierderea de personal, cât și retenția.
AAHA a lansat pe 16 februarie un studiu ca răspuns la provocările tot mai mari la locul de muncă în medicina veterinară, în special cele legate de fluctuația angajaților. Sondajul a adunat răspunsuri de la mai mult de 14.000 de persoane care lucrează în diverse roluri în cadrul practicii veterinare. Rolurile au inclus atât medici veterinari, cât și tehnicieni veterinari acreditați, manageri de cabinet, reprezentanți ai departamentului de servicii clienți și asistenți veterinari.
Cei care lucrează în practica veterinară au fost întrebați dacă intenționează să rămână sau să plece și de ce. Respondenții au fost, de asemenea, rugați să precizeze care sunt cei mai importanți trei factori care îi determină să rămână în practica clinică. Cei care au părăsit practica clinică, aproximativ 2.000 de respondenți, au fost întrebați și dacă vor lua în considerare posibilitatea de a se întoarce sau nu și de ce. Rezultatele au fost următoarele:
- 30% dintre profesioniștii veterinari intervievați care lucrează în prezent în practica clinică spun că intenționează să își părăsească poziția actuală în următorul an.
- 15% dintre profesioniștii veterinari intervievați spun că intenționează să renunțe la practica clinică în următorul an.
- 9 din 10 din cei 15% care spun că intenționează să părăsească practica clinică în următorul an spun că nu se așteaptă să se întoarcă după ce vor pleca.
În ceea ce privește factorii care îi fac pe oameni să dorească să rămână, munca în echipă, medicina modernă și munca ce le aduce împlinire au fost cele mai bine cotate, iar salariul corect, flexibilitatea și aprecierea muncii s-au clasat pe primele șase locuri.
Pentru angajații care plănuiesc să părăsească cabinetul actual pentru un alt cabinet, factorii principali care stau la baza deciziei sunt: remunerația corectă, aprecierea muncii și dezvoltarea carierei. Nu este exclusă de la baza deciziei nici programul, o clinica veterinara non stop va avea intotdeauna dificultăți în a găsi personal pentru turele de noapte.
“Crearea unui loc de muncă în care membrii echipei să se simtă apreciați și să își dorească să rămână ar trebui să fie obiectivul fiecărui cabinet veterinar” ne spune Alina Rusu, medic veterinar și manager al Joyvet – Clinica Veterinara Bucuresti.
Cu nota 4.9 din 5 conform celor peste 800 de recenzii Google, Joyvet este unul dintre cele mai apreciate clinici veterinare din sectorul 3, ce deține chiar și serviciul de ambulanta veterinara.