Cum afectează pandemia companiile și cum pot pivota eficient procesele managerii pentru a face față

Pandemia ne-a schimbat viețile. În fiecare zi învățăm să ne adaptăm la noile condiții impuse de autorități. Faptul că oamenii nu se mai duc la birou și lucrează de acasă a afectat fiecare familie. Încă nu se știe când ne vom întoarce la viețile noastre de dinainte de pandemie, iar această criză schimbă modul în care lucrăm. Nu ne mai putem întoarce la locurile de muncă pentru că mediul de lucru se schimbă în permanență.

Pandemia a arătat faptul că se poate lucra de acasă, ne putem baza pe emailuri, chat, videoconferințe pentru a comunica rapid cu colegii. Mulți angajați nu se vor întoarce în birou nici dacă pandemia se aflăsub control. Tot mai mulți oameni vor lucra de acasă, depinzând complet de telefoanele mobile, laptopuri și alte dispozitive. Aceștia au ajuns să creeze legături mai puternice cu colegii chiar dacă nu se întâlnesc zilnic la birou. Viețile angajaților s-au schimbat, dar și companiile in sine deoarece pandemia le-a arătat um pot funcționa mai eficient.

Reevaluarea angajaților din prima linie

Pandemia a subliniat importanța angajaților din prima linie, făcând ca afacerile care făceau reduceri masive de costuri să își recompenseze angajații din prima linie. Mulți angajați au făcut grevă pentru condiții mai bune de lucru și remunerare mai bună. Există diferențe masive între nivelurile salariale chiar și în medii atât de importante ca sistemul medical, fie el de stat sau privat.

Utilizarea ridicată a angajaților temporari și part time

Deși o mare parte din oamenii cu joburi permanente sunt concediați sau introduși în sistemul de ajutor de șomaj, mulți dintre ei sunt angajați de alte companii mari care au nevoie sporită de angajati temporari sau part time. Tendința oamenilor de a cumpăra online și de a comanda mâncare acasă oferă locuri de muncă în aceste domenii. Deși acest tip de joburi nu oferă stabilitate sau alte beneficii extrasalariale, va deveni tot mai comun chiar și după ce virusul va dispărea.

Transformare digitală accelerată

Covid-19 forțează companiile să își accelereze transformarea pentru a deveni digitalizate la nivel global. Toți angajații ar trebui să aibă acces la aceeași informație pentru a-și îndeplini sarcinile, context care duce la eliminarea prezentărilor unor informații deja cunoscute și la determinarea oamenilor să se focuseze pe problemele importante în ședințele online mai scurte.

Dispariția petrecerilor de Crăciun

Datorită noilor reguli de distanțare socială și de purtare a măștii chiar și în spații deschise, cel mai probabil petrecerile de Crăciun vor fi anulate, iar companiile ar fi bine să regândească un beneficiu pentru angajați și parteneri. Cea mai frecvent întâlnită idee este trimiterea coșurilor cadou. Aceste cosuri cadou GiftIdea conțin produse de calitate care să le producă un zâmbet celor care le primesc. De cele mai multe ori, angajații vor aprecia mai mult produse pe care le pot împărți cu familia decât o petrecere alături de colegi. Copiii vor fi cei mai încântați de produsele delicioase și de cadourile interesant împachetate care le stârnesc imaginația. Ideea de cadouri tradiționale este întâlnită atât la noi, cât și în afară unde este extrem de apreciată.

Pandemia nu s-a încheiat, iar cel mai mare beneficiu este cel că sunt favorizate inovația în domeniul digital, dezvoltarea, progresul tehnologic. Digitalizarea ne va ajuta pe toți să ajungem la informație mai rapid și să obținem rezultatele dorite. Companiile vor trebui să găsească o cale să folosească provocările din prezent pentru a reinventa mediul de lucru din viitor pentru ca succesul și prosperitatea să fie obținute pe termen lung.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata