Am rupt gura târgului de la Berlin: Standul României, asaltat de vizitatori la „Săptămâna Verde”

Printre primii vizitatori care au poposit la standul României de la expoziţia „Săptămâna Verde” (Gruene Woche) de la Berlin a fost chiar Dr. Hans-Peter Friedrich, ministrul federal al agriculturii din Germania. În prima zi a târgului, adică pe 17 ianuarie, acesta a închinat un pahar de rachiu de prune cu secretarul de stat în MADR, Daniel Botănoiu, scrie agrointel.ro

Întors pe meleagurile româneşti, oficialul nostru ne-a confirmat ceea ce am citit pe forumuri şi am văzut în pozele postate pe Facebook de către vizitatori, dar şi de către cei 22 de producători care ne-au reprezentat ţara la evenimentul internaţional care se încheie astăzi: interesul mare al străinilor pentru produsele autohtone cu care ne-am prezentat la Gruene Woche.

„Eu cred că oamenii au fost sinceri şi au dreptate. Toată lumea a căzut de acord că standul nostru a fost foarte bine organizat. Pe noi ne bucură că alături de eforturile depuse de Ministerul Agriculturii şi fermierii, producătorii, procesatorii au înţeles că trebuie să-şi etaleze produsele la un standard ridicat.

Pe de altă parte, eu cred că prezenţa celor 22 de firme, venite cu produse de o calitate superioară, au permis celor care sunt consumatori de produse tradiţionale să aprecieze calitatea, modul de prezentare şi, cel mai important, să aprecieze cultura României„, a declarat Daniel Botănoiu pentru Agrointeligenţa.

 

  • Producători în ţinutele strămoşilor daci

Întrebat care a fost produsul românesc cu cea mai mare trecere în rândul vizitatorilor, secretarul de stat a fost pus în dificultate.

„Pentru mine toate au fost vedetă. Aş aprecia ţinutele participanţilor, printre care am avut plăcerea să regăsim spiritul dacului liber, unicitatea portului din zona Maramureş. Aici aş vrea să menţionez aportul Consiliului Judeţean Maramureş, care a permis prezenţa mai multor producători din zonă la acest târg important.

Toate produsele româneşti au fost de calitate şi au avut o prezentare extraordinară, cu o promovare foarte bună. De la băuturile spirtoase la vinuri, produsele din carne, produsele de panificaţie, brânzeturile, zacusca noastră, toată gama românească a fost foarte bine primită de publicul vizitator”, ne-a mărturisit Botănoiu.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata