Anemia – remedii naturale

  • Anemia feriprivă

Există mai multe tipuri de anemie .Cea mai întâlnită formă este anemia feriprivă (bazată pe o deficienţă a fierului). Anemia feriprivă poate fi declanşată mai rar datorită lipsei de fier în alimentaţie, dar mai ales datorită unei asimilări gastrointestinale inadecvate şi insuficiente şi mai ales, a pierderilor de sânge (ciclurile menstruale abundente, hemoragii interne cauzate de ulcer sau de cancer, hemoroizi care sângerează des etc.), în caz de sarcină sau în perioadele de creştere rapidă.

  Laptele şi alte produse lactate, ouăle, ceaiul (negru şi verde), cafeaua, pâinea albă, aditivi alimentari, îndulcitori artificiali, duc la o scădere a absorbţiei de fier şi trebuie evitate.

Mulţi nu ştiu că vegetarienii au cantităţi de fier ce depăşesc recomandările. Tubul digestiv al vegetarienilor se poate adapta, crescând absorbţia fierului şi a celorlalte minerale din surse vegetale. Există teama că în vegetale există inhibitori ai absorbţiei fierului, dar vegetalele conţin substanţe care favorizează absorbţia fierului ca vitamina C şi acidul citric, care se găsesc în fructe şi vegetale. Pe de altă parte, există dovezi că o scădere a rezervelor de fier din organism se asociază cu un risc mai mic al aterosclerozei coronariene şi al bolii canceroase.

In felul acesta, nivelul mai scăzut de feritină la vegetarieni reprezintă un avantaj. Fibrele vegetale nu constituie duşmanul absorbţiei fierului aşa cum pretind atât de mulţi cercetători. In studiul , „China” (cel mai amplu studiu cu privire la dietă, stil de viaţă şi boală) s-a descoperit chiar efectul opus. Un bun indicator pentru cât de mult fier există în organism, hemoglobina, în realitate a crescut atunci când a crescut aportul de fibre alimentare.

Alimentele bogate în fibră, ca grâul, porumbul, orezul nedecorticat sunt de asemenea bogate în fier, 1 ceea ce înseamnă: cu cât este mai mare aportul de fibre, cu atât este mai mare şi aportul de fier.

Anumiţi compuşi ai fierului indicaţi ca suplimente în terapia clasică a anemiei s-au dovedit a avea efecte toxice, fiind în primul rând mari distrugători de vitamine şi ai ficatului. De aceea, este mult mai recomandabil să apelăm la alimentele nerafinate care sunt foarte bogate în fier, iar acest tip de fier, nu este niciodată toxic.

Odihna duce la o scădere a necesarului de oxigen şi reduce stresul asupra inimii şi plămânilor. Se recomandă odihna în timpul zilei (puţin somn) şi somn suficient în timpul nopţii. Odihna fară pernă sub cap ajută la creşterea circulaţiei sângelui şi a oxigenului către creier şi poate ajuta la uşurarea ameţelii. –

Exerciţiul fizic stimulează măduva osoasă să producă celule sanguine şi ajută la absorbţia fierului din intestin. Exerciţiul viguros duce la o creştere a producţiei de globule roşii. Cauza cea mai comună a anemiei uşoare este probabil, simpla lipsă de mişcare, iar o persoană care are anemie din această pricină va continua să aibă anemie chiar dacă este tratată cu toate substanţele cunoscute ca fiind necesare pentru formarea globulelor roşii, inclusiv fierul! (Phylis Anstin, Agata Trash. Calvin Trash – Remedii naturale).

Formaţi-vă deci un program de exerciţii fizice, începând blând, fără să exageraţi. Treptat, măriţi perioada, apoi intensitatea exerciţiilor fizice.

– Datorită unei circulaţii sanguine deficitare extremităţile bolnavilor anemici trebuie bine îmbrăcate. Este nevoie de îmbrăcăminte călduroasă şi o temperatură confortabilă în camera de dormit.

–  Expunerea la soare (nu cel torid) are efecte vitalizante asupra întregului organism şi este recomandată anemicilor.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata