Anemia – remedii naturale

  • O altă formă de anemie este cea hemolitică

– cuprinde diverse stări patologice în care distrugerea celulelor roşii depăşeşte capacitatea de regenerare a măduvei osoase. Este cunoscut că durata medie de viaţă a unei hematii (în mod normal) este de 120 de zile, dar în cazul acestei forme de anemie, o hematie poate trăi sub 20 de zile!
Anemii generate de tulburări de asimilare sau deficit al vitaminei B12. Lipsa vitaminei B12 (anemia megaloblastică) tulbură eritropoieza (procesul de formare a globulelor roşii) şi, în general, toate ţesuturile organismului. Deficienţa vitaminei Bi2 este o tulburare foarte rară, iar majoritatea covârşitoare a cazurilor apare la nevegetarieni.

–  Cauze ale insuficienţei de vitamina B12 sunt: cantităţi reduse de acid clorhidric în stomac, ileon îndepărtat sau bolnav, competiţie pentru vitamina B12 din partea microorganismelor sau a paraziţilor intestinali şi prezenţa substanţelor toxice în organism. Vitamina B12 este produsă în mod natural în organism în dinţi, gingii, amigdale, limbă, faringe, conjunctiva ochilor, esofag şi partea superioară a stomacului. Anemia pernicoasă este provocată de lipsa factorului intrinsec, substanţă necesară absorbţiei vitaminei B12.

 Grupa sanguină A este cea mai expusă riscului. Pe măsură ce îmbătrâniţi, vă puteţi pierde abilitatea de a absorbi vitamina B12 din alimente. Această condiţie, numită gastrită atrofică, înseamnă că stomacul secretă progresiv din ce în ce mai puţin acid clorhidric, pepsină şi factor intrinsec gastric – o proteină necesară pentru a absorbi vitamina B12 din hrană – faţă de vremea tinereţii. Gastrita atrofică este uimitor de răspândită.

De vreme ce organismului îi ia mult timp să epuizeze rezervele de B12, simptomele de deficienţă pot apărea după ani de zile. Sistemul nervos începe să reacţioneze când apare deficitul de B12. Treptat,: lipsindu-i necesarul de B12, stratul exterior al fibrelor nervoase se deteriorează dând naştere unor anomalii neurologice printre care se numără lipsa echilibrului, slăbiciunea musculară, incontinenţa, tulburările de dispoziţie, demenţa şi psihoza. (Jean Carper – Cum să-ţi păstrezi sănătatea creierului). Pentru a evita astfel de situaţii, luaţi un supliment de vitamina B12 din când în când şi faceţi câte o cură cu polen, pentru că este o sursă sigură de B12.

– Simptomele obişnuite ale deficitului de vitamină B12 sunt: paloare, oboseală, astenie, inflamaţia mucoasei limbii, tulburări nervoase, iar în stadii mai avansate, paralizii, tulburări de echilibru, tulburări de memorie şi demenţă. _ unele medicamente (ex. antibioticele) pot tulbura absorbţia vitaminei B12.

Cercetările au arătat în mod convingător că plantele crescute pe pământ sănătos, cu o concentraţie bună de vitamina B12 vor absorbi fără dificultate acest nutrient. Totuşi, plantele crescute pe soluri „devitalizate” (soluri ne-organice) s-ar putea fie deficitare în ce priveşte vitamina B12. În SUA, majoritatea culturilor agricole există pe soluri relativ lipsite decimate în urma multor ani de utilizare a îngrăşămintelor nenaturale, a pesticidelor şi erbicidelor. Aşa că, plantele crescute pe aceste feluri de sol şi vândute în supermarket-uri duc lipsă de vitamina B12.

Pe lângă aceasta, noi trăim într-o lume atât de sterilizată, încât rareori ajungem în contact direct cu microorganismele născute în sol, producătoare de B12. Se recomandă ca vegetalele şi rădăcinoasele să nu fie spălate excesiv şi nici coaja de pe ele să nu fie curăţată, ci doar spălate cu o perie. Se estimează că noi depozităm vitamina B12 pe timp de peste 3 ani.

Dacă descoperiţi că aveţi un nivel mic în sânge de vitamina Bl2, puteţi să luaţi un mic supliment al acestei vitamine (1-2 tablete de 50 micrograme pe săptămână, bine mestecate în gură; dacă nu găsiţi tablete, puteţi să luaţi un sirop). Pentru evitarea oricărui risc, pentru femeile gravide care nu folosesc produsele de origine animală (alimentaţie vegan) este recomandat să ia un supliment de 3 micrograme vitamină B12 zilnic (inclusiv în perioada alăptării). “

Nu toţi cercetătorii sunt de acord în ce priveşte prezenţa vitaminei B12 în alimente. Unii cred că vitamina aceasta este doar de bacterii, alţii că există doar în produsele de origine animală, iar alţii că există şi în anumite produse vegetale. – Surse alimentare vegetale de vitamina B12 raportate includ: polenul, drojdia de bere, diverse alge (spirulină, varec, etc.), germeni de grâu, soia, măsline, fructe, roşii, varză, ţelină, lucerna, praz, sfeclă roşie.

Citește și
Spune ce crezi

Adresa de email nu va fi publicata